Red Dragon larmer?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8370 Hadsten
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hadbjerg
Red Dragon larmer?
Hej
Jeg har en Red Dragon 6500 L som returpumpe. Jeg købte den fordi jeg altid har hørt at de næsten ikke skulle være til at høre. Jeg må bare konstatere at der er utrolig meget resonans i den. Den er endda stillet på et stykke filtersvamp, men lige lidt hjælper det. Det summer så meget at jeg uden problemer kan høre den i vores soveværelse, der støder op til stuen. Underskabet er ellers rigtig godt isoleret for lyd og klemmerne der er monteret på returrøret er sat uden på resonansplade.
Er der andre der har haft lignende problem og fandt i evt. en løsning? Eller er der nogen der har et bud på hvad jeg kan gøre?
Jeg har en Red Dragon 6500 L som returpumpe. Jeg købte den fordi jeg altid har hørt at de næsten ikke skulle være til at høre. Jeg må bare konstatere at der er utrolig meget resonans i den. Den er endda stillet på et stykke filtersvamp, men lige lidt hjælper det. Det summer så meget at jeg uden problemer kan høre den i vores soveværelse, der støder op til stuen. Underskabet er ellers rigtig godt isoleret for lyd og klemmerne der er monteret på returrøret er sat uden på resonansplade.
Er der andre der har haft lignende problem og fandt i evt. en løsning? Eller er der nogen der har et bud på hvad jeg kan gøre?
MVH
Martin
8370 Hadsten
Martin
8370 Hadsten
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Re: Red Dragon larmer?
En mulig løsning kunne være en silicone-slange mellem pumpe og rør-føring.
Se billede:
Se billede:
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Pt. sidder der allerede et flexrør fra retur til rør med kuglehane og derfra et flexrør til akvarie. Er der forskel på flexrør og silikoneslange? Altså i forhold til resonans?
MVH
Martin
8370 Hadsten
Martin
8370 Hadsten
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
De kan ikke samlignes, men om det løser dit problem skal jeg så ikke påstå... Dog har denne metode altid være løsningen hermartinknorr skrev:Pt. sidder der allerede et flexrør fra retur til rør med kuglehane og derfra et flexrør til akvarie. Er der forskel på flexrør og silikoneslange? Altså i forhold til resonans?

-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
martinknorr skrev:Det vil da være hver at prøve, tak for det...