Hej akvarister.
Efter et mindre udbrud af cyano, måtte jeg se i øjnene, at jeg nok var lidt for nærrig med flowet.
Desværre efter jeg har skruet mere op, er det endt i at mit 0.25-1 mm sand nu pisker rundt i den ene ende. Stensætningen ligner nærmest alperne og vandet har lidt svæv.
Nogle anbefalinger? Har kigget på 1-2mm da jeg skal bestille varer fra deepocean snart. Måske mikse det eller skifte det hele ud?
Skal bruge bundlaget igen til mit nye akvarie i 2017, hvor jeg flytter det over efter indkøring af mere sand, da det bliver et større et.
Bundlag str anbefaling
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8370 Hadsten
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hadbjerg
Re: Bundlag str anbefaling
Jeg havde selv et meget fint bundlag og kørte med en mp 40. Jeg mener jeg havde flowet skruet ned et par dag så sandet kittede godt sammen. Ellers prøv at ændre flowet i akvariet så det ikke er så voldsomt over bundlaget.
MVH
Martin
8370 Hadsten
Martin
8370 Hadsten
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Re: Bundlag str anbefaling
Enig med Martin. Fint bundlag klistrer bedre sammen end groft bundlag, Er det ultra fint bliver det hårdt som beton.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;