Hjælp til royal exclusive bubble king 200

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
martinknorr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hadbjerg

Hjælp til royal exclusive bubble king 200

Indlæg af martinknorr »

Hej med akvarister

Jeg er den "stolte" ejer af denne fine skummer. Den køre på mit 570 L akvarie.

Jeg har justeret og justeret på den, men synes den lukker rigtig mange bobler ud i bunden. Det medføre selvfølgelig at nogle slipper igennem bobbelfælden og trækkes med op i akvariet. Det er ikke voldsomt, men nok til at jeg synes det er træls.

Jeg havde hørt at den skulle være nærmest lydløs, det synes jeg nu ikke den er. Kan nu også være at det bare er mig, er også i besiddelse af 2 stk. Vortech mp40 QD (de nye). De er da mere lydsvage end den tidligere model. Men du kan stadig høre dem, især når de køre op i fart.

Tilbage til emnet :beer:
Er der nogen der har en løsning på de mikrobobler? Eller er det mig der indstiller den forkert. Skal siges at jeg synes det er meget svært at se vandstanden i den når bobler og skummer vælter op.
MVH
Martin
8370 Hadsten
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Re: Hjælp til royal exclusive bubble king 200

Indlæg af Marco R »

martinknorr skrev:Hej med akvarister

Jeg er den "stolte" ejer af denne fine skummer. Den køre på mit 570 L akvarie.

Jeg har justeret og justeret på den, men synes den lukker rigtig mange bobler ud i bunden. Det medføre selvfølgelig at nogle slipper igennem bobbelfælden og trækkes med op i akvariet. Det er ikke voldsomt, men nok til at jeg synes det er træls.

Tilbage til emnet :beer:
Er der nogen der har en løsning på de mikrobobler? Eller er det mig der indstiller den forkert. Skal siges at jeg synes det er meget svært at se vandstanden i den når bobler og skummer vælter op.
Hej Martin,

Er det en BK Mini skummer eller en anden model? Er din skummer købt fra ny af, eller brugt hvor den er gjort helt ren, da begge dele har meget at sige? :happy:

Ved nye eller rengjorte skummere, så skal den lige køres ind igen, og dette kan godt give en del bobler. Men hos mig forsvinder de igen, når den er kørt ind, og det samme gælder angående vandstanden, at den bliver tydligere. Dette er mine erfaringer :happy:
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
martinknorr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af martinknorr »

Det er en alm. bubble king.

Det er en brugt der blev gjort godt ren og derefter har stået et stykke tid inden den blev sat til.

Kan du huske hvad et stykke tid er? Den har kørt ca. 1 uge. Jeg må jo vente og se om det bliver bedre så... :be: :f1: :f2:
MVH
Martin
8370 Hadsten
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af Mic4700 »

Enig med Marco , Bk. skummerne kan godt smide lidt micro bobler ud , under indkøringen , min erfaring er dog det stopper igen efter indkøringen af skummeren , den skal lige danne bakteriefilm i skummerkroppen så plejer de og køre helt stabilt igen , på min egen Bk. 180 mini , gik der omkring 14dage så var den helt stabil og indkørt. :GO
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Marco R »

martinknorr skrev:Det er en alm. bubble king.

Det er en brugt der blev gjort godt ren og derefter har stået et stykke tid inden den blev sat til.

Kan du huske hvad et stykke tid er? Den har kørt ca. 1 uge. Jeg må jo vente og se om det bliver bedre så... :be: :f1: :f2:
Michael kom i forkøbet, men som han skriver, kan der gå en 14 dages tid :happy:

Du skrev, at du havde en boblefælde, så kan du eventuelt lægge lidt filtervat eller en grov filtersvamp i denne, indtil at den er indkørt, da det vil tage de sidste små bobler :happy:
Marco R[/center]
martinknorr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af martinknorr »

Hej igen

Update på skummerproblem.

Som lyn fra en gammel himmel ændrede det sig over natten. Pludselig var der en tåget masse i koppen og ingen mikrobobler i sumpen. Så endnu en gang viser det bare at tålmodig er en dyd i denne hobby :y :GO
MVH
Martin
8370 Hadsten
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Marco R »

martinknorr skrev:Hej igen

Som lyn fra en gammel himmel ændrede det sig over natten. Pludselig var der en tåget masse i koppen og ingen mikrobobler i sumpen. Så endnu en gang viser det bare at tålmodig er en dyd i denne hobby :y :GO
Hej Martin,

Dejligt at det hele løste sig alligevel :GO

Ja tålmodigheden er den vigtigste ting/egenskab, man kan have, når man holder saltvand, men den er svær at mestre :happy:
Marco R[/center]
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af Mic4700 »

martinknorr skrev:Hej igen

Super. :GO
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"