Findes der sådan noget?
Og gerne noget som ikke forhindrer en udskiftning.
Sådan helt konkret, har jeg et osmoseanlæg hvor jeg ikke rigtigt kan få ud gangene fra osmose huset helt tæt.
Har prøvet med silicone tape, men kommer der for meget på kan fittings ikke rigtigt skrues i, da gevindet næsten forsvinder i tapen.
Flydende pakning??
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Re: Flydende pakning??
Vi bruger teflontape når det er plast-fittings. Det vikles også bare på gevindet og så skrues den fitting der nu skal bruges på.
Men man må vist ikke skrue baglæns på fittingen, så ryger tætheden. Det betyder ikke noget at det får gevindet til at "forsvinde", for man laver så at sige, et nyt spor i tapen. Den skal iflg. eksperten have ca 8 omgange tape på gevindet.
Virker fint her.
Erik
Men man må vist ikke skrue baglæns på fittingen, så ryger tætheden. Det betyder ikke noget at det får gevindet til at "forsvinde", for man laver så at sige, et nyt spor i tapen. Den skal iflg. eksperten have ca 8 omgange tape på gevindet.
Virker fint her.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Flydende pakning??
Det er også sådan jeg har gjort. Men det virker som om at fittings er en anelse for tynd/lille til hullet.
Så når jeg kommer tape på så forsvinder gevindet og får ikke ordentligt fat
Så når jeg kommer tape på så forsvinder gevindet og får ikke ordentligt fat