Bubble King mini
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2860 Søborg
- Saltvand siden?: 2009
Bubble King mini
Hej venner ..
Jeg har fået købt mig sådan en brugt bubble King mini 180. Den var ny rengjort da jeg fik den. Da jeg satte den til larmede den meget .. Det lyder som resonans .
Jeg har prøvet at skille den ad og skifte lejet der sidder i bunden af nålehjulet og samlet den igen men den siger stadig samme lyd.
Det lyder lidt som en pumpe der står op af plastikken . Men den rør ikke nogle steder. Selve skummeren når man mærker på den synes jeg ikke den vibere noget særligt.
Skal jeg bare lade den kører og håbe på det går i sig selv eller er der andre dele som skal skiftes ved sådan en lyd? Nogle erfaringer ?
Jeg har fået købt mig sådan en brugt bubble King mini 180. Den var ny rengjort da jeg fik den. Da jeg satte den til larmede den meget .. Det lyder som resonans .
Jeg har prøvet at skille den ad og skifte lejet der sidder i bunden af nålehjulet og samlet den igen men den siger stadig samme lyd.
Det lyder lidt som en pumpe der står op af plastikken . Men den rør ikke nogle steder. Selve skummeren når man mærker på den synes jeg ikke den vibere noget særligt.
Skal jeg bare lade den kører og håbe på det går i sig selv eller er der andre dele som skal skiftes ved sådan en lyd? Nogle erfaringer ?
Senest rettet af Mikas man 13. jun 2016 18:28, rettet i alt 1 gang.
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Re: Bubble King mini
Prøver lige igen 

- Castillo
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2010
Hej boss
Det ser ellers fint ud
Det ser ellers fint ud
Red Sea Reefer 250. radion 2 stå xr15w 1xr30 G4 pro, Bubble King mini 180, vortech 2stk mp40wesqd, Reeflink, Osmolator og Apex 2016 med DÓS dosering
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Jo tak det går også meget godt synes jeg 
Nu skal det bare tag og vokse lidt . Tålmodighed har aldrig været min stærke siden

Nu skal det bare tag og vokse lidt . Tålmodighed har aldrig været min stærke siden

- Kasper j.
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2007
Hej. Men hensyn til larm fra din BK hvad er vandstanden i din sump og hvor højt har du indstillet vandet inde i skummeren til at være ?
Du kan også prøve at skille lyddæmperen ad ( den som sidder på luftindtaget) der er skumgummi i. Hvis det er vådt skal de skyldes igennem og tørres. Så larmer den også mindre.
Du kan også prøve at skille lyddæmperen ad ( den som sidder på luftindtaget) der er skumgummi i. Hvis det er vådt skal de skyldes igennem og tørres. Så larmer den også mindre.
Mit 216 liters Cube viewtopic.php?f=92&t=60170&p=579161#p579161
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Geografisk sted: Silkeborg
Er det spændt ordentlig sammen?? Hvis pumpen ikke er sat ordentlig på, så kunne det også give resonans gennem skummeren 

- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Hej.
Vandstanden er 23 cm. Ku læse mig til den skulle være mellem 15 og 30 så vidt jeg husker . Vandstanden i skummeren er lige under skummer koppen.
Ja jeg skilte den ad af samme grund i går hvis han nu ikke havde fået samlet den ordenligt men alt var spændt så jeg spændte det bare sammen igen.
Det er jo begrænset hvor hårdt man kan spænde skruerne når de bare sidder i plastik gevind. :-/
Den eneste man ikke kunne spænde hårdt var den plastik skrue der sidder ned i gennem den der runde fætter boblerne kommer igennem når de kommer ud a pumpen. Den sidder til men man kan ikke spænde den rigtig hårdt da gevindet bare går i stykker på skruen ku jeg mærke .
Jeg tænkte på at få fat i noget silikone fedt i dag og prøve at smøre hjulet og det leje der..
Bubble King har deres eget men der er leverings tid på.
Er de silikone fedt man køber i biltema osv det samme eller skal man i en rigtig VVS butiks fætter og have noget specielt til drikkevand ?
Vandstanden er 23 cm. Ku læse mig til den skulle være mellem 15 og 30 så vidt jeg husker . Vandstanden i skummeren er lige under skummer koppen.
Ja jeg skilte den ad af samme grund i går hvis han nu ikke havde fået samlet den ordenligt men alt var spændt så jeg spændte det bare sammen igen.
Det er jo begrænset hvor hårdt man kan spænde skruerne når de bare sidder i plastik gevind. :-/
Den eneste man ikke kunne spænde hårdt var den plastik skrue der sidder ned i gennem den der runde fætter boblerne kommer igennem når de kommer ud a pumpen. Den sidder til men man kan ikke spænde den rigtig hårdt da gevindet bare går i stykker på skruen ku jeg mærke .
Jeg tænkte på at få fat i noget silikone fedt i dag og prøve at smøre hjulet og det leje der..
Bubble King har deres eget men der er leverings tid på.
Er de silikone fedt man køber i biltema osv det samme eller skal man i en rigtig VVS butiks fætter og have noget specielt til drikkevand ?
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Det der skum var lidt fugtigt. Men tænker ikke det kan være det der laver lyden da den stadig var der da jeg pillede dæmperen helt af
- Kasper j.
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
Det er ikke sikkert at det var noget med skummet at gøre. Men du kan jo prøve at sætte en finger på luftindtaget indtil vandstanden er faldet helt i skummeren fordi den ikke taget luft ind. Hvis resonanslyden stadigvæk er der er det helt sikker ikke lyddæmperen. Men hvis den forsvinder er det så helt sikker heller ikke pumpen men måske lyddæmperen men så kan det også være andre ting som akvariets placering eller kabinettets størrelse. Men når skummeren har kørt i 14 dage så lamer den mindre også selvom den er brugt. Det er noget med at der kommer en biofilm inde i skummerens reaktorrør og alle de små bubble giver lidt mere larm når der ikke er biofilm. Det er i hvert fald hvad jeg har læst
Jeg har også bemærket dette når jeg lave hovedrengøring/ af min skummer.

Mit 216 liters Cube viewtopic.php?f=92&t=60170&p=579161#p579161
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Da jeg kom hjem larmede den meget som om den stod direkte ind mod glasset .
Jeg skilte den ad igen og skiftede til nummer to leje jeg havde ..
Er det normalt Den der gummi ring der sidder på lejet er røget op med rotoren når man skiller det ad?
Jeg har givet det noget af det silikone fedt og samlet den igen .. Det har hjulpet meget på resonans lyden..
Jeg synes dog langt fra man kan kalde den lydløs Men jeg er også meget sart.
Må se Om den bliver bedre i løbet af de 14 dage ellers må den videre og jeg må kæbe mig en med speedy pumpe i stedet
Jeg skilte den ad igen og skiftede til nummer to leje jeg havde ..
Er det normalt Den der gummi ring der sidder på lejet er røget op med rotoren når man skiller det ad?
Jeg har givet det noget af det silikone fedt og samlet den igen .. Det har hjulpet meget på resonans lyden..
Jeg synes dog langt fra man kan kalde den lydløs Men jeg er også meget sart.
Må se Om den bliver bedre i løbet af de 14 dage ellers må den videre og jeg må kæbe mig en med speedy pumpe i stedet

-
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4270 Høng
- Saltvand siden?: 2014
Jeg købte den bubble King cone 200 med regulering på pumpe og den er lydløs men den fylder godt i sumpen da pumpen sider udenfor skummer.
Er meget tilfreds m den. Købte den herinde på sf
Er meget tilfreds m den. Købte den herinde på sf
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Det var vel bhansens 
Ja de lyder meget fint . Har hørt to forskellige . Dog kan den ik være i min sumpen men en bk mini 200 slim kan vidst godt ..
Synes ikk lyden er lige så slem her til aften så det kan være den går hen og bliver okay men lydløs synes jeg ikke den er som folk ellers plejer at beskrive den .
Min bubble magus sagde i hvertfald mindre .

Ja de lyder meget fint . Har hørt to forskellige . Dog kan den ik være i min sumpen men en bk mini 200 slim kan vidst godt ..
Synes ikk lyden er lige så slem her til aften så det kan være den går hen og bliver okay men lydløs synes jeg ikke den er som folk ellers plejer at beskrive den .
Min bubble magus sagde i hvertfald mindre .
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Jeg gav den silikone fedt på rotoren i tirsdag da jeg havde den skilt ad. Den har hjulet lidt på lyden men den har ikk skummet noget af siden.
Den laver bobler osv men ikk det der øverste skum med de store bobler der ryger i koppen.
Tænker om det kan være det silikone fedts skyld?
Jeg har prøvet at tørre koppen af indvendig osv.
Nogle der ved om det er normalt?
De andre gange jeg har haft den slukket har den allerede skummet noget af et par timer efter
Den laver bobler osv men ikk det der øverste skum med de store bobler der ryger i koppen.
Tænker om det kan være det silikone fedts skyld?
Jeg har prøvet at tørre koppen af indvendig osv.
Nogle der ved om det er normalt?
De andre gange jeg har haft den slukket har den allerede skummet noget af et par timer efter
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2012
Afskumningen kommer jo an på din indstilling af vandstanden i kroppen , og om der er noget og skumme af i din vandsøjle , har selv en Bk. mini 180 , købt fra ny , den støjer ikke mere end en skummer i den størrelse skal gøre
kanon kvalitet til prisen , ingen tvivl om det.

- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Ja det jeg helt klar over men jeg har jo skrevet længere oppe at jeg har sat den lige under skummer koppen.
Det var det der undrede mig . At den ikke er begyndt at skumme noget af endnu når det er tre dage siden jeg smurte pumpen.
Jeg troede nok bare at man slet ik ville hører den så blev lidt skuffet
Det var det der undrede mig . At den ikke er begyndt at skumme noget af endnu når det er tre dage siden jeg smurte pumpen.
Jeg troede nok bare at man slet ik ville hører den så blev lidt skuffet