Hjælp blødkoraller er blevet dårligere...
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 9
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Saltvand siden?: 2016
- Geografisk sted: Hvidovre
Hjælp blødkoraller er blevet dårligere...
Hej SF folk
Jeg har de sidste par dage tilføjet vsv efter den opskrift som findes her på SF. Men mine blødkoraller har fået det lidt dårligere, siden et halvt døgn efter første tilførsel af Vsv. Nogle af dem har trukket sig lidt sammen, og den ene, som har fire hoveder, der har det ene trukket sig helt sammen. Kan det skyldes Vsv eller hvad kan årsagen være?
Jeg har de sidste par dage tilføjet vsv efter den opskrift som findes her på SF. Men mine blødkoraller har fået det lidt dårligere, siden et halvt døgn efter første tilførsel af Vsv. Nogle af dem har trukket sig lidt sammen, og den ene, som har fire hoveder, der har det ene trukket sig helt sammen. Kan det skyldes Vsv eller hvad kan årsagen være?
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 2011
Re: Hjælp blødkoraller er blevet dårligere...
Tager jeg fejl eller har dit akvarie kun kørt i lidt over en måned? Isåfald er det da lige lidt hurtigt at tilføre koraller nu.
Life is a beach and then you dive.
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 9
Det har kørt i over 1,5 måneder. De har stået flot i knap 14 dage før jeg tilførte vsv og det er først herefter de er blevet dårlige...
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Først..
Begynde at tilsætte vsv 2 uger efter opstart???
Næst.. Blødkoraller ? Jeg synes umiddelbart kun at kunne se, hvad der ligner en euphylia (stenkoral) ud fra billedet at dømme...
Pas på med at være for frisk med at tilføre fine (og dyre) sten- koraller , i et så nyt system.
Begynde at tilsætte vsv 2 uger efter opstart???
Næst.. Blødkoraller ? Jeg synes umiddelbart kun at kunne se, hvad der ligner en euphylia (stenkoral) ud fra billedet at dømme...
Pas på med at være for frisk med at tilføre fine (og dyre) sten- koraller , i et så nyt system.
Senest rettet af MoG lør 11. jun 2016 22:41, rettet i alt 1 gang.
Morten
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 9
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
Kigger godt nok på Tlf (lille billede), men synes sgu bare det lignede en euphylia , hvor hovedet har trukket sig sammen...
Okay, det er jo også helt op til dig!
Jeg tænker bare at det ville være bedre at tage den med ro, og evt. Bare skifte lidt vand, hvis det endelig skulle være.
Okay, det er jo også helt op til dig!

Jeg tænker bare at det ville være bedre at tage den med ro, og evt. Bare skifte lidt vand, hvis det endelig skulle være.
Morten
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 9
Kan godt se det nu hvor jeg har Google lidt at det er en lps, men fik bare at vide at den var meget hårdfør. Jeg har 3 Euphylia forskellige steder i akvariet, og det er kun det ene hovede på den på billedet som ikke er på toppen. Derudover har jeg 3 frogspawn som står knivskarp og flotte. Jeg laver et vandskift for god ordens skyld imorgen 
Skal jeg gøre noget ved den? Hvis hovede er dødt skal det så fjernes eller betyder det ikke noget?

Skal jeg gøre noget ved den? Hvis hovede er dødt skal det så fjernes eller betyder det ikke noget?
- KasperT
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8660 Skanderborg
Hvor høj er / var din nitrat?
Bare lad det søde hoved være.
Bare lad det søde hoved være.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det bedste middel du kan bruge er en ordentlig gang tålmodighed.
Skift noget vand jævnligt og se om tingene ikke retter sig ind efterhånden.
Skift noget vand jævnligt og se om tingene ikke retter sig ind efterhånden.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4700 Næstved
Lad endeligt det døde hovedes skelet være , hvis dit akvarie retter sig med tiden , vil din Euphyllia sagtens kunne reprodusere det døde hoved.MKallehauge11 skrev:Kan godt se det nu hvor jeg har Google lidt at det er en lps, men fik bare at vide at den var meget hårdfør. Jeg har 3 Euphylia forskellige steder i akvariet, og det er kun det ene hovede på den på billedet som ikke er på toppen. Derudover har jeg 3 frogspawn som står knivskarp og flotte. Jeg laver et vandskift for god ordens skyld imorgen
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 9
Super, mange tak. Der er lavet vandskift, skummerkop er blevet rengjort og filtervat er skiftet, så nu må vi se hvad der sker. Måler nye værdier i aften, også må vi se hvad vej det går. Umiddelbart er det ikke blevet værre endnu, i hvert fald 

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Noget som korallerne bestemt ikke bryder som om, er værdier der svinger. Hold øje med kh og Ca. Foruden de andre ting. Kh kan falde til meget lave værdier.