Kan man køre 2x osmose anlæg på en hane??
Har 2 store anlæg med boosterpumpe som jeg vil koble på samme hane.
Vh
Det burde vel ikke være noget større problem. Hvis du da kan finde en måde at forbinde dem begge to til hanen.Niwenco skrev:Hej saltvandstosser
Kan man køre 2x osmose anlæg på en hane??
Har 2 store anlæg med boosterpumpe som jeg vil koble på samme hane.
Vh
Ja der er jo ikke så meget spildt andet end lidt tid, hvis det ikke går.Niwenco skrev:Intet problem at koble dem sammen, det kan gøres med T-stykke på pvc slangen som er koblet på hanen.
Jeg var bare i tvivl om jeg bare ville sætte begge ned i levering.
Men det må komme an op en prøve
Trykket pumpen skal levere ændres der jo ikke på. Men den skal kunne levere ca den dobbelte mængde. Og så skal du enten køre med to ens flow begrænsere parallelt eller bare en samlet som så er dobbelt så stor.Carsten skrev:Ja der er jo ikke så meget spildt andet end lidt tid, hvis det ikke går.Niwenco skrev:Intet problem at koble dem sammen, det kan gøres med T-stykke på pvc slangen som er koblet på hanen.
Men giv lige et prej, hvis det virker.
Jeg går og overvejer en lidt anden løsning.
Har dog ingen ide om det kunne virke.
Det har været ret udbredt at montere en ekstra membran på spildvands udløbet på den første membran for at hæve ydelsen og nedbringe spildet.
Der er dog den hage ved det at 2 membran skulle have en kortere levetid, på grund at det forhøjede indhold af mineraler og lign.
Jeg tænkte så lidt på om det var muligt at montere 2 membran huse parallelt. Der skal så nok et højere tryk på pumpen end ellers
det er den løsning jeg køre og bruger bare en booster pumpe og har en tds måler på efter hver af membranerne så jeg kan se om de køre rigtig nok og det virker ganske fint ens slid over begge membraner ;O)Carsten skrev:Ja der er jo ikke så meget spildt andet end lidt tid, hvis det ikke går.Niwenco skrev:Intet problem at koble dem sammen, det kan gøres med T-stykke på pvc slangen som er koblet på hanen.
Det har været ret udbredt at montere en ekstra membran på spildvands udløbet på den første membran for at hæve ydelsen og nedbringe spildet.
Der er dog den hage ved det at 2 membran skulle have en kortere levetid, på grund at det forhøjede indhold af mineraler og lign.
Jeg tænkte så lidt på om det var muligt at montere 2 membran huse parallelt. Der skal så nok et højere tryk på pumpen end ellers
Ok! Er den booster pumpe så et nummer kraftigere end hvad er nødvendigt for et anlæg?minedykker skrev:det er den løsning jeg køre og bruger bare en booster pumpe og har en tds måler på efter hver af membranerne så jeg kan se om de køre rigtig nok og det virker ganske fint ens slid over begge membraner ;O)Carsten skrev:Ja der er jo ikke så meget spildt andet end lidt tid, hvis det ikke går.Niwenco skrev:Intet problem at koble dem sammen, det kan gøres med T-stykke på pvc slangen som er koblet på hanen.