Hej
Jeg ville lige høre om jeres erfaringer med Hanna ca checker
Jeg kunne se at folk i USA er meget uenige om de er ok eller ringe.
Er der nogen herinde som har en eller har prøvet en, så jeg lige kan finde ud af det er noget jeg må anskaffe.
Det som er lækkert er at du har tallet og ikke skal dråbe teste.
Hanna ca
- PeterSo
- Naso kirurg
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 3450 Allerød
- Saltvand siden?: 2014
- Geografisk sted: Allerød
Re: Hanna ca
1) prøv at søg på det i forum. Der har været flere strenge med god indput
2) min erfaring er at den er for følsom og du risikerer at justere dine værdier uden grund og det usundt for dit miljø.
3) har du masser af levende sten, en jævnlig skift af vand, ikke overfordring og ikke for mange fisk. Så behøves du slet ikke måle. Bare hold øje om alle i akvariet er glade. Dette er min erfaring
2) min erfaring er at den er for følsom og du risikerer at justere dine værdier uden grund og det usundt for dit miljø.
3) har du masser af levende sten, en jævnlig skift af vand, ikke overfordring og ikke for mange fisk. Så behøves du slet ikke måle. Bare hold øje om alle i akvariet er glade. Dette er min erfaring

Peter Søgaard, Allerød
Opstart maj 2014 - Pause fra 04.2021
Opstart maj 2014 - Pause fra 04.2021
- MortenL
- Kejser fisk
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Saltvand siden?: 2014
Jeg har en du gerne må købe. Pris 250kr, der er ca 25 tests tilbage.
Jeg er gået over til RedSea tests i stedet.
Hanna'en virker fint, den er bare lidt følsom, da mængden af akvarie-vand, der skal testes er meget lille.
Har også en low range phosphate Hanna tester, HI-713, pris 300kr.
Jeg er gået over til RedSea tests i stedet.
Hanna'en virker fint, den er bare lidt følsom, da mængden af akvarie-vand, der skal testes er meget lille.
Har også en low range phosphate Hanna tester, HI-713, pris 300kr.
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 5492 Vissenbjerg
- Saltvand siden?: 2013
PB MortenL
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Sorry den der køber jeg ikke - og det er ikke for at starte noget overhoved - men hvordan skulle sten - overfodring og for mange fisk have indflydelse på Ca? Det eneste her er vandskift hvis man ikke tilsætter Ca - selvfølgeligt skal du måle om dine værdier er på plads - og det gælder alle de helligePeterSo skrev:1) prøv at søg på det i forum. Der har været flere strenge med god indput
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...