??? Opstart af "hjuldyr"/anden "pod" kultur i udendørs balje

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

??? Opstart af "hjuldyr"/anden "pod" kultur i udendørs balje

Indlæg af charlie saltvand »

hejsa.

Kan godt være det ikke er muligt målrettet at lave ovenstående? Men syntes jeg husker at bla Carsten havde en kultur udendørs?

Jeg vil gerne forsøge at lave en form for kultur i et par store spande som kan stå i sommerhuset, så de skal kunne passe sig selv efter opstart, er det muligt?

Jeg har nogle forskellige diy akryl baljer hvis det er fint med lys= alger i vandet. Ellers kan jeg bruge store murerbaljer.

Er det muligt?
Hvordan?

BYD gerne ind med jeres erfaringer :-)
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: ??? Opstart af "hjuldyr"/anden "pod" kultur i udendørs b

Indlæg af Carsten »

Tvivler stærkt på at du kan have en hjuldyr kultur kørende, der kan passe sig selv. Sådan en kultur skal stikkes om ret tit, for at holde en passende koncentration. Derud over skal hjuldyrene også fodres.
Artemia(som jeg havde i haven) er noget helt andet. De kan fodres i starten med en svag spirulina opløsning. Og når der har etableret sig en bakterie kultur i baljen, lever de af den kultur. Sådan en artemia kultur, har dog en ulempe. Det er ikke muligt at høste ret meget fra den, uden at man stort set sætter kulturen tilbage til 0. Højere udbytte kræver nok noget mere pasning og fodring. Og det lægger en "sommerhus kultur" jo ikke ligefrem op til.

Acryl baljer er fine nok, men der sætter sig jo alligevel alger og alt muligt andet på indersiden af baljen. så en stor murerbalje er måske en fordel.
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: ??? Opstart af "hjuldyr"/anden "pod" kultur i udendørs b

Indlæg af Anden »

Jeg har et mangrove træ (sort mangrove) stående i et lille akvarie med tykt bundlag og kun 2-7cm vand over bundlaget og der er kommet en fin kultur at røde copepods i mon ik man kan lave pods udenfor?
Vedhæftede filer
image.jpg
Billede
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"