neddrosling af returpumpe - undgå foder i overløb ?

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
Patrick158
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
9
Postnummer: 8361 Hasselager
Saltvand siden?: 2015

neddrosling af returpumpe - undgå foder i overløb ?

Indlæg af Patrick158 »

Hej

Jeg er igang med at lave en indvendig sump i mit juwel akvarie, og jeg vil bruge den returpumpe som var i min filter kasse.
Men problemet er af den er for kraftig, det vil sige at den tømmer for meget vand ud af kassen. Jeg tænkte på at klemme slangen med den strips, men jeg ved ikke om der en en anden smart måde at gøre det på?

Jeg vedhæfter lige er billede af pumpen, der skal så bare en slange på udgangen.

Mit næste spørgsmål er så, når jeg nu for den lavet og til at køre. Vil mit flagefoder så ikke bare blive suget ind i kassen?
Jeg tænker om man kan lave et eller andet smart så man kan undgå det?
Selfølgelig udover at slukke for det hele.

Med venlig hilsen
Patrick
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg (15.84 KiB) Vist 2244 gange
Nu lukket. Lido 200: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=79228" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
11
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: neddrosling af returpumpe - undgå foder i overløb ?

Indlæg af MortenL »

Du har ikke mulighed for at øge in flowet til sumpen ? Det er jo lidt synd at hæmme en god pumpe i at udføre sit arbejde, så hvis du kunne få mere vand ind vil det jo også løse problemet.

Vedr foder, så har min erfaring været at det er langt bedre at putte fingrene ned i vandet med fodret, når jeg fodre med flagefoder, de fleste fisk vil hellere spise i vandsøjlen end fra overfladen.
Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: neddrosling af returpumpe - undgå foder i overløb ?

Indlæg af PoulD »

Enig med Morten. Hvis du kan komme lidt mere vand i baljen vil det jo øge tilstrømningen til sumpen.
Jeg kommer mit flagefoder i et glas og giver det så 10-20 ml vand henover med en pipette og lader det trække et øjeblik, så flyder det ikke.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"