ID af blå søstjerne
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 9
- Postnummer: 2770 Kastrup
- Saltvand siden?: 2015
- Geografisk sted: Amager
ID af blå søstjerne
Jeg fandt denne basse her idag, er der nogen der kan fortælle mig hvilken en det er? 

Bare svømme
Bare svømme
Bare svømme
Bare svømme
Bare svømme
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Re: ID af blå søstjerne
Ligner meget en Asterina sp.
Langt de fleste Asterina er gavnlige men der er efter sigende arter der går efter koraller. Nogle mener, formentlig uden racistiske undertoner, at risikoen for terrorister er størst blandt de farvede.
Langt de fleste Asterina er gavnlige men der er efter sigende arter der går efter koraller. Nogle mener, formentlig uden racistiske undertoner, at risikoen for terrorister er størst blandt de farvede.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
Helt og totalt enig med Poul, det ER en Asterina...
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Helt enig med Poul. Har haft besøg at de blålige, og den afslørede sig selv, ved at sidde for enden af et gnavespor på en koralPoulD skrev:Ligner meget en Asterina sp.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4330 Hvalsø
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager
Er det farven i kigger efter? Jeg troede det var form på arme og de "onde" altid her en arm der er længere end de andre.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Slægten Asterina er enorm stor. Forskerene er ikke helt sikre hvor mange arter der gemmer sig i den. Så dit bud kan være lige så godt som det med farven. Og da de er så variable, nogle med kun 2 arme andre med 4-5 stk, så er det stort set umuligt, i hvert fald for os. At sige noget som helt om det.Anden skrev:Er det farven i kigger efter? Jeg troede det var form på arme og de "onde" altid her en arm der er længere end de andre.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4330 Hvalsø
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager
Øv så er der jo kun en sikker vej(wc) men det er næsten synd da de fleste jo er safe nok.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
Jeg har ret mange af de blå også..... So far ikke synlige skader på sps... Men jeg holder SKARPT øje!
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2012
Hos mig har det primært været de mørke , Brune/Blå. Arter af asterina sp. der har gået i sps og polypper.
http://www.garf.org/Star/starfish.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.garf.org/Star/starfish.html" onclick="window.open(this.href);return false;