Ingen svar endnu om pumperne klare at "løbe tør" hvilket har givet mig en del hovedbrud under dagen, har funderet på mange løsninger men der er altid et kompromis jeg skal tage ved den ene eller den anden ;(
Overløbet jeg har designet er underdimentioneret ser jeg nu også, det er ikke nok med 100 mm, da selve "kransen" er ca 130 mm, og der skal jo være lidt plads, så jeg kommer op på mindst 175 mm og så er der ikke ret meget plads til skummeren
Skummeren er med sine ca 700 mm lav nok til at stå under akvariet, men det bliver irriterende at tømme koppen da den med ø400 mm er ret tung når den er fuld. Her fik jeg så en idee fra
Socaltoaz 
på Reefcentral. Han har så forfinet metoden lidt siden i dag

Men kort lod han affaldsvandet fra osmosen hjælpe med at rense skummerkoppen
http://www.reefcentral.com/forums/showt ... 86&page=64" onclick="window.open(this.href);return false;
Automatisk tømning af skummerkoppen er jeg ikke helt vild med da jeg er notorisk Murphy'ist, og må have dette med i mine planer da en skummer jo let kan gå "amok" om noget uventet sker. En enkel nivo senser på skummeren kan naturligvis forhindre de fleste ulykker.
Med skummeren placeret under akvariet får jeg mulighed for et overdimentioneret overløb som skulle løse alle pladsproblemer og "closed loop" tanker der findes

(
illustartion)...
Kompromis;
1)Skummer under akvariet (OK)
2) Langt fald ned i sumpen under overløber om jeg skal have plads til en scrubber (kan løses med lydsiolering naturligvis)
3) SEK 3000 extra da jeg ikke rigtig kan genbruge den skummersump jeg har
Retur og overløb kan (som det ikke ses på illustrationen deles op i en "closed loop sump" og et desideret overløb så jeg ksn komme til og gøre rent dem begge uden at gro 4 meter lange arme (hvilket jeg fundere på)...