Koral "lim"
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 8240 Risskov
- Saltvand siden?: 2013
Koral "lim"
Hej SFere.
Jeg har brugt forskellige typer koral lim, til at fastgøre koraller til mine sten, f.eks tunze og aquascape, der begge er to typer dej der mixes.
Sagen er at de ikke holder ret godt, og efter nogle dage, bliver korallerne løse og falder af.
Det skal siges at der er lidt alger på stenene, og jeg tror at det kunne være medskyldigt til balladen
Er der nogen der kender noget som faktisk virker, og er ligeglad med lidt alger?
Jeg har brugt forskellige typer koral lim, til at fastgøre koraller til mine sten, f.eks tunze og aquascape, der begge er to typer dej der mixes.
Sagen er at de ikke holder ret godt, og efter nogle dage, bliver korallerne løse og falder af.
Det skal siges at der er lidt alger på stenene, og jeg tror at det kunne være medskyldigt til balladen
Er der nogen der kender noget som faktisk virker, og er ligeglad med lidt alger?
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 2011
Re: Koral "lim"
Hvorfor ikke starte med at fjerne de alger?
Tror ikke at noget kan lime bedre end det de er linet fast på - i dette tilfælde algerne.
Det tilsvarer lidt, at male en væg, hvorefter tapetet falder af.
Tror ikke at noget kan lime bedre end det de er linet fast på - i dette tilfælde algerne.
Det tilsvarer lidt, at male en væg, hvorefter tapetet falder af.
Life is a beach and then you dive.
- den_
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2012
jeg har også prøvet flere af de forskellige typer af stænger hvor man skal blande dem og den eneste jeg syntes virker for mig er den vertex laver vertex colla hedder den.
hvis det er sps så giver jeg lige selve koral foden en lille klat sekundlim også på med mudeleren eller hvad vi skal kalde det som der bliver som en lille fod også giver jeg lige leret en klat lim også ned på stenen også holder jeg den lidt også bliver den siddende og efter 5 min er det helt hårdt
hvis det er sps så giver jeg lige selve koral foden en lille klat sekundlim også på med mudeleren eller hvad vi skal kalde det som der bliver som en lille fod også giver jeg lige leret en klat lim også ned på stenen også holder jeg den lidt også bliver den siddende og efter 5 min er det helt hårdt
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Problemet med de typer du har brugt, er at de hærder stort set øjeblikligt under vand. Grotech laver noget som er et par minutter om at hærde under vand. Det betyder så at korallen skal støttes imedens hærdningen sker. Når det er hærdet, har det konsistens som hård gummi
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4330 Hvalsø
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager
Lav en klump/kugle af det der mix noget i har (ligemeget hvilken mærke) og giv den en klat alm sek-lim gel (cyanoacrylate) og sæt det fast på korallen og så give klumpen en klat sek-lim mere og sæt det fast på sten, så udjævner der der mix noget evt ujævnheder og sek-limen holder ordenligt fast i koral og i sten, det er faktisk også en super måde at lime sten sammen på.
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Kolind
Bruger lidt samme trick som Anden.
Et par dråber sekundlim gel, og så støber jeg efter med reefbond cement.
Reefbond har også den effekt at den hurtigere får en biofilm så frags/koraller sætter fod.
Et par dråber sekundlim gel, og så støber jeg efter med reefbond cement.
Reefbond har også den effekt at den hurtigere får en biofilm så frags/koraller sætter fod.
Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 8240 Risskov
- Saltvand siden?: 2013
Kan sekund limen hærde under vand, så vil jeg prøve det
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Du skal bruge gel udgaven. Og der skal masser af lim på.Mikael skrev:Kan sekund limen hærde under vand, så vil jeg prøve det
Det lever ikke helt op til navnet sekundlim, under vand,
Korallen skal støttes lidt.
Jeg bruger denne her tykflydende. Rød hætte.
http://www.ebay.de/itm/50g-Sekundenkleb ... 641ed58440" onclick="window.open(this.href);return false;