Fremvisning af Vortech
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 8200 Århus N
- Saltvand siden?: 2015
- Geografisk sted: Århus
Fremvisning af Vortech
Halløj derude.
Er der en venlig sjæl på, eller tæt på Fyn, der vil fremvise deres Vortech mp40 pumpe/pumper?
Jeg overvejer at supplere op med sådan en fætter (det skal være en brugt) men er meget usikker på om jeg kan holde lyden ud. Den skulle være ret berygtet for sit flotte flow og høje lydniveau.
god weekend.
Er der en venlig sjæl på, eller tæt på Fyn, der vil fremvise deres Vortech mp40 pumpe/pumper?
Jeg overvejer at supplere op med sådan en fætter (det skal være en brugt) men er meget usikker på om jeg kan holde lyden ud. Den skulle være ret berygtet for sit flotte flow og høje lydniveau.
god weekend.
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Re: Fremvisning af Vortech
Tænker du gammel udgave , eller ny (brugt) QD ? Der er en væsentlig forskel i lydniveauet! 

Morten
- Wiinberg
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2014
- Geografisk sted: Odense
Hvis du har tid i løbet af weekenden, så kan jeg da komme forbi med min QD. Akvariet kører ikke pt. så vi kan da se hvordan den tér sig i din balje. Smid en pb ved interesse.
289 liter cube - http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=72336
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 10
Hej Niels! det er mægtig pænt af dig, er desvære bare ikke hjemme i weekenden
men det kan være vi kan finde et andet tidspunkt?
Det var mest i forhold til den gamle model, da jeg er lidt i tvivl om jeg kan få mig selv til at smide 3000 kr efter en cirkulationspumpe

Det var mest i forhold til den gamle model, da jeg er lidt i tvivl om jeg kan få mig selv til at smide 3000 kr efter en cirkulationspumpe

- Wiinberg
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2014
- Geografisk sted: Odense
Du skriver bare, så skal jeg se om jeg kan passe det ind når du har tid. Evt. om formiddagen mandag-torsdag.
289 liter cube - http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=72336
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2012
Hej Mads.Psyk-mads skrev:Halløj derude.
god weekend.
Du er også velkommen her i Næstved en tur

- Castillo
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2010
Jeg har også en 40 qd i Nyborg, siger ingen ting
Red Sea Reefer 250. radion 2 stå xr15w 1xr30 G4 pro, Bubble King mini 180, vortech 2stk mp40wesqd, Reeflink, Osmolator og Apex 2016 med DÓS dosering
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
På mit gamle akvarie (omkring 900 liter) havde jeg 4 x mp40w, akvariet var bygget ind i væggen og stod i et rum for sig selv. Her var larm fra pumperne ikke af nogen betydning.
Så da jeg skulle opsætte mit nuværende akvarie (260 liter) havde jeg mine betænkninger om jeg skulle bruge disse pumper igen da akvariet nu står frit i stuen og nu muligt at larm ville blive en faktor. Men da akvariet ikke er særlig stort var min tanke at de jo af samme årsag ikke skulle køre på høj intensitet og derfor muligt de ikke larmede. På min GHL-computer kan jeg indstille pumperne på maks "255" og hvis jeg køre med denne hastighed vil de blæse vandet ud af akvariet, så de køre med en maks hastighed på 70-80 (ikke procent) og høres ikke med mindre du sætter øret helt ind til pumperne.
Men hvis jeg køre med en hastighed på 120 eller derover så kommer der en støj som ikke herhjemme kan accepteres, så set i det lys syntes jeg du skal tænke over at købe den nye støjsvage model.
Nu bor jeg ikke lige i nærheden af dig, men hvis du kommer på disse kanter er du velkommen til at kigge forbi og se og høre de 2 mp40w som idag køre på mit akvarie og evt lege lidt med de forskellige indstillinger som er muligt.
Jeg har 2 pumper liggende som jeg ikke bruger og hvis du er interreseret kan du købe disse 2 for kr 1000,- vil dog anbefale at skifte indersiden da dem jeg har til pumperne har så slidte lejer at de larmer i alles øre
skriv pb hvis du vil vide mere 
Så da jeg skulle opsætte mit nuværende akvarie (260 liter) havde jeg mine betænkninger om jeg skulle bruge disse pumper igen da akvariet nu står frit i stuen og nu muligt at larm ville blive en faktor. Men da akvariet ikke er særlig stort var min tanke at de jo af samme årsag ikke skulle køre på høj intensitet og derfor muligt de ikke larmede. På min GHL-computer kan jeg indstille pumperne på maks "255" og hvis jeg køre med denne hastighed vil de blæse vandet ud af akvariet, så de køre med en maks hastighed på 70-80 (ikke procent) og høres ikke med mindre du sætter øret helt ind til pumperne.
Men hvis jeg køre med en hastighed på 120 eller derover så kommer der en støj som ikke herhjemme kan accepteres, så set i det lys syntes jeg du skal tænke over at købe den nye støjsvage model.
Nu bor jeg ikke lige i nærheden af dig, men hvis du kommer på disse kanter er du velkommen til at kigge forbi og se og høre de 2 mp40w som idag køre på mit akvarie og evt lege lidt med de forskellige indstillinger som er muligt.
Jeg har 2 pumper liggende som jeg ikke bruger og hvis du er interreseret kan du købe disse 2 for kr 1000,- vil dog anbefale at skifte indersiden da dem jeg har til pumperne har så slidte lejer at de larmer i alles øre

-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 10
Tak for alle jeres svar. Nu har jeg prøvet sådan en Vortech mp40wes og jeg må indrømme at det er en super pumpe. Den er i en helt anden klasse end maxspect gyre (som jeg også har prøvet) som nærmest ligner et stykke billigt legetøj ved siden af.
Jeg syntes ikke at støjen var noget problem for mig og flowet var vildt fedt. Jeg må se om jeg ikke kan spare sammen til sådan en QD version.
Jeg syntes ikke at støjen var noget problem for mig og flowet var vildt fedt. Jeg må se om jeg ikke kan spare sammen til sådan en QD version.