Erfaringer søges

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Sarah R
Foxface
Foxface
Reactions:
18
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Tåsinge

Re: Erfaringer søges

Indlæg af Sarah R »

Jeg har lige pt et akvarium på 160 liter stående med ca. 50 klovnfisk gående. Af koraller er der 5 anemoner, og en stor del af stenene er dækket af skiveanemoner, anthelia og hammerkoraller. Der er tre år mellem nogle af dem, men ellers kommer de alle fra samme forældre, og har altid gået sammen.
Akvariet har kørt siden juni i år. De første 3-4 måneder har der ikke været aggressivitet mellem dem. Men på det seneste er der ved at komme en del mobning og aggressivitet. De fleste har samme størrelse, men der er 5-10 stykker som nok har udviklet sig til hunner. Det er primært dem der er efter de mindre.

Jeg er udmærket klar over at 50 fisk på så lidt plads er ikke holdbart i længden, og der er også gjort klart til et 600 liters, som de skal flyttes over i.

Jeg tror det vigtigste er at anskaffe sig nogle individer af samme størrelse ( helst så små som muligt), og have en masse koraller de kan gemme sig i.
MvH
Sarah R
588 liters balje med 410 liters sump
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Indlæg af dyne »

Sarah R skrev:Jeg har lige pt et akvarium på 160 liter stående med ca. 50 klovnfisk gående. Af koraller er der 5 anemoner, og en stor del af stenene er dækket af skiveanemoner, anthelia og hammerkoraller. Der er tre år mellem nogle af dem, men ellers kommer de alle fra samme forældre, og har altid gået sammen.
Akvariet har kørt siden juni i år. De første 3-4 måneder har der ikke været aggressivitet mellem dem. Men på det seneste er der ved at komme en del mobning og aggressivitet. De fleste har samme størrelse, men der er 5-10 stykker som nok har udviklet sig til hunner. Det er primært dem der er efter de mindre.

Jeg er udmærket klar over at 50 fisk på så lidt plads er ikke holdbart i længden, og der er også gjort klart til et 600 liters, som de skal flyttes over i.

Jeg tror det vigtigste er at anskaffe sig nogle individer af samme størrelse ( helst så små som muligt), og have en masse koraller de kan gemme sig i.

Uhhh billede
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Brugeravatar
Sarah R
Foxface
Foxface
Reactions:
18

Indlæg af Sarah R »

Billede af akvariet
Vedhæftede filer
IMGP2534.jpg
MvH
Sarah R
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Geografisk sted: Ganløse

Indlæg af crazy seahorse »

Sarah R skrev:Billede af akvariet
Det er sørme flot klaret, Sarah. Imponerende :clap:
Er de fra det kuld du lavede opdrætsbeskrivelse af, eller er det et nyere kuld?

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Sarah R
Foxface
Foxface
Reactions:
18

Indlæg af Sarah R »

Størstedelen er fra sidste år.
Ja det er dem jeg har skrevet om.
MvH
Sarah R
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Nicki Henriksen »

Det er så fedt, det akvarie Sarah! :GO
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Sarah R skrev:Jeg har lige pt et akvarium på 160 liter stående med ca. 50 klovnfisk gående. Af koraller er der 5 anemoner, og en stor del af stenene er dækket af skiveanemoner, anthelia og hammerkoraller. Der er tre år mellem nogle af dem, men ellers kommer de alle fra samme forældre, og har altid gået sammen.

Undskyld mit fravær i tråden, havde slet ikke set de sidste indlæg :(

Mange tak for input, godt at høre fra endnu en med erfaring på hold af mange Klovnfisk. Syntes også at kunne huske at have læst tråd omkring yngel fra din side på Klovnfisk :GO Det er dog slet ikke yngel jeg satser på, dertil er mit setup ikke gearet til. Men du kommer bestemt med nyttig info så tak herfra :G

Flot akvarie Sarah :y

Akvariet herhjemme er efterhånden ved at komme på plads med møbel, rørføring samt det meste teknik er købt eller fundet frem fra skabene. Det sidste jeg mangler at få købt er en skummer og valget er blevet en Vertex Omega 150, derudover 2 x Vertex RX-U 1.5 filtere.
Så jeg regner med at der kan fyldes vand på systemet i løbet af ganske kort tid :y

Glædelig jul og godt nytår derude :frosty: :ctree:
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Jeg havde da helt glemt denne

http://www.bulkreefsupply.com/clownfish ... rem%20Tank" onclick="window.open(this.href);return false;

Der er en serie a video fra det lobby akvarie, a de så har valgt den sorte pop variant er ????
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Nicki Henriksen skrev:Jeg havde da helt glemt denne

http://www.bulkreefsupply.com/clownfish ... rem%20Tank" onclick="window.open(this.href);return false;

Der er en serie a video fra det lobby akvarie, a de så har valgt den sorte pop variant er ????
Tak Nicki :GO

Dog er videoen set og studeret flere gange, og syntes efterhånden også at der er samlet nok info op omkring dette setup at jeg er ganske rolig over at skulle gå igang. Jeg kan dog først sætte akvariet igang når de sidste ting ankommer fra forhandler om 14 dages tid, så jeg sætter Mig på hænderne imens og fatter mig med tålmodighed selv om det er svært :lipssealed:
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

" onclick="window.open(this.href);return false;

Det ser bare så hyggelig ud
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
13
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af Hareskov »

Nicki Henriksen skrev:

Det ser bare så hyggelig ud
Er der nogen herinde der har prøvet dette trick?.

Mvh Anders
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Jones »

Den såkaldte sorte pop variant er en naturlig variant kaldet Black Darwin. Den kommer sjovt nok fra Darwin i Australien, men er fredet nu. Derfor er det meget svært at finde race rene dyr af denne variant. Jeg synes at det er cool HVIS de faktisk har rene Darwin klovne i det akvarie. Om ikke andet, så synes jeg at de er flotte. Er selv på jagt efter et par rene Black Darwin. Har desvære kun kendskab til en enkelt opdrætter af rene dyr og han sender ikke til DK. Det blev lige lidt off-topic :D

Anders - Jeg har ikke brugt et rør, men jeg har holdt klovne og anemone i et net så klovnene kunne vænne sig til anemonen. Men den med røret er da virkelig smart.
o_O
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
13
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af Hareskov »

Jones skrev:Den såkaldte sorte pop variant er en naturlig variant kaldet Black Darwin. Den kommer sjovt nok fra Darwin i Australien, men er fredet nu. Derfor er det meget svært at finde race rene dyr af denne variant. Jeg synes at det er cool HVIS de faktisk har rene Darwin klovne i det akvarie. Om ikke andet, så synes jeg at de er flotte. Er selv på jagt efter et par rene Black Darwin. Har desvære kun kendskab til en enkelt opdrætter af rene dyr og han sender ikke til DK. Det blev lige lidt off-topic :D

Anders - Jeg har ikke brugt et rør, men jeg har holdt klovne og anemone i et net så klovnene kunne vænne sig til anemonen. Men den med røret er da virkelig smart.
:GO Takker og undskuld off topic, var bare for nysgerrig da mine ikke går i anemonen.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Hareskov skrev:
Jones skrev:Den såkaldte sorte pop variant er en naturlig variant kaldet Black Darwin. Den kommer sjovt nok fra Darwin i Australien, men er fredet nu. Derfor er det meget svært at finde race rene dyr af denne variant. Jeg synes at det er cool HVIS de faktisk har rene Darwin klovne i det akvarie. Om ikke andet, så synes jeg at de er flotte. Er selv på jagt efter et par rene Black Darwin. Har desvære kun kendskab til en enkelt opdrætter af rene dyr og han sender ikke til DK. Det blev lige lidt off-topic :D

:GO Takker og undskuld off topic, var bare for nysgerrig da mine ikke går i anemonen.
No problemos, god info er altid velkommen :GO
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"