Jaget fisk
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 8240 Risskov
- Saltvand siden?: 2013
Jaget fisk
Jeg har idag fået et nyt medlem til "fiskefamilien", en stor Foxface.
Efter et par timer, har den gule kirug haft godt fat uden nye, som helt har mistet farven og trykker sig op i hjørnet.
Tror i at den bliver accepteret, skal den straks videre eller hvad gør man i denne situtation ?
Efter et par timer, har den gule kirug haft godt fat uden nye, som helt har mistet farven og trykker sig op i hjørnet.
Tror i at den bliver accepteret, skal den straks videre eller hvad gør man i denne situtation ?
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7080 Børkop
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Danmark
Re: Jaget fisk
Har læst at man kan sætte et spejl op mod akvariet, så den gule kirurg kan se sig selv. Derved vil den, forhåbentligt, bruge mere krudt på sit eget spejlbillede end den nye foxface.
o_O
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Spejl virker fint, som Jones skriver . Jeg har selv brugt det flere gange , specielt til at distrahere gul kirurg .. Så bruger den krudtet på at tæve sig selv!
At kaninfisken smider farven og står helt stille i stenene, er helt normalt.

At kaninfisken smider farven og står helt stille i stenene, er helt normalt.
Morten
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 11
Der sker pt ikke meget ved spejl fidusen, men fint hvis det er normalt at kaninfisken smider farven.
Den er dog stadig helt stille, presset op i hjørnet
Den er dog stadig helt stille, presset op i hjørnet
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 11
Ja, det ser vildt ud med kirurgens angreb med de skarpe små knive den kommer bakkende med op imod den nye fisk
- Hareskov
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 2100 København Ø
Ved ikke om det kan hjælpe, men jeg havde samme situation for små 3 uger siden. Men efter et par dage var roen genoprettet, og nu tror jeg faktisk det er foxface der styrer showet. Min foxface er idag, den der kommer op og tager foderet ud af hånden på mig, det tør den gule ikke, så jeg er sikker på at den også får mad nok.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
jeg bruger altid spejle, har sådan en pak med en 4 store firkantet spejle fra ikea.., når jeg skal have nye fisk i, og der er balade, så klister jeg dem på ruden i en 3-4 dage, når jeg så tager dem af, er der ingen problemer.
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Vil også anbefale spejl-finten, dog vil jeg råde dig til at holde godt øje. Jeg havde på et tidspunkt også problemer med at tilføre nye fisk men her var det en cola-kirug som ikke ville acceptere nytilkomne. Satte så et spejl op og der gik ikke mere en et par timer så have cola-kirugen gjort så meget skade på sig selv at den måtte op og gå i sumpen da jeg troede den ikke ville komme sig igen. Dog kom den sig igen og var fin efter et par uger.