VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Er mit lys tilstrækkeligt?
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2012
Er mit lys tilstrækkeligt?
Hej folkens. Ind til jeg får nyt lys over akvariet kører jeg med min standard lampe på akvariet. Der er 4 T5 rør i på 80w stk de 2 er hvide 10.000k det 3 er blåt 15.000k og det 4 er rødt på 18.000k. Akvariet er 60cm dybt. Mit spørgsmål er så nu. Kan jeg holde de fleste koraller ved den belysning?
Billedet er lidt ringe men i kan da se hvordan opbygningen er.
Har haft ferskvand SÅ LAD DA VÆR. Er gået tilbage til saltvand det er jo stærkt vanedannende og smukt.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
Re: Er mit lys tilstrækkeligt?
Takker for kort og præcist svar 

Har haft ferskvand SÅ LAD DA VÆR. Er gået tilbage til saltvand det er jo stærkt vanedannende og smukt.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4330 Hvalsø
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager
Jep hvis de ik kræver helt vildt meget kan du godt og med 5t er det vigtig du husker nogle af de dyre ultra farvede blastomussa og scolymia kan nok ik lide at stå lige under t5 men elsker 5t hvis der er noget der skygger lidt for dem hvis du forstår.
Lidt mindre præsist svar.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4700 Næstved
Bliver simpelthen nød til og Rette dig her , Lps koraller såsom blasto, scolymia er nogle af de koraller der trives absolut bedst under T5 lys , der er heller ingen problemer med og holde mere krævende arter som sps og lignende.Anden skrev:Jep hvis de ik kræver helt vildt meget kan du godt og med 5t er det vigtig du husker nogle af de dyre ultra farvede blastomussa og scolymia kan nok ik lide at stå lige under t5 men elsker 5t hvis der er noget der skygger lidt for dem hvis du forstår.

-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
Dejligt at høre.
skal nemlig til at handle mine første koraller her på fredag og ha et par fisk i. Det har stået så længe nu at der slet ikke er nærring i form af po4 og no3 så skal ha lidt der kan sætte gang i systemet igen da jeg her fået en smule dino'er