"Gitter"/Filter til skummer og returpumpe
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 2860 Søborg
- Saltvand siden?: 2015
"Gitter"/Filter til skummer og returpumpe
Hej,
er der nogen der ved, hvor man kan købe et gitter eller hvad det nu hedder, til at sætte på indtaget til skummeren og returpumpen, så man formindsker risikoen for snegle kravler ind?
er der nogen der ved, hvor man kan købe et gitter eller hvad det nu hedder, til at sætte på indtaget til skummeren og returpumpen, så man formindsker risikoen for snegle kravler ind?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: "Gitter"/Filter til skummer og returpumpe
Jeg har kun oplevet at der kom snegle ind i pumpen til skummeren et par gange. Og så har sneglen blot siddet i nålehjulet.
Det er ingen god ide at sætte et net for indsugningen i returpumpen. Der er ikke ret mange pumper der tåler at blive begrænset i den side. Selvfølgelig er begrænsningen minimal, men med tiden kan der sagens sætte sig lidt slam og lign. og så kan pumpen tage krafter.
Mange returpumper kommer med en eller anden form for "si" til at sætte på indsugningen.
Hvad er det for en returpumpe du har?
Det er ingen god ide at sætte et net for indsugningen i returpumpen. Der er ikke ret mange pumper der tåler at blive begrænset i den side. Selvfølgelig er begrænsningen minimal, men med tiden kan der sagens sætte sig lidt slam og lign. og så kan pumpen tage krafter.
Mange returpumper kommer med en eller anden form for "si" til at sætte på indsugningen.
Hvad er det for en returpumpe du har?
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 10
Tak for svaret - jeg har dog lige mistet en pumpe på min Skimz SN143 på den bekostning - eller det vil sige pumpen er blevet noget ustabil, den kan ikke rigtig finde ud af, om den vil producerer skum eller ikke..
Min retur er en Mini Red Dragon 2500
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det lyder meget underligt at en pumpe skulle blive ustabil af en snegl der sætter sig i nålehjulet.jonashh skrev:Tak for svaret - jeg har dog lige mistet en pumpe på min Skimz SN143 på den bekostning - eller det vil sige pumpen er blevet noget ustabil, den kan ikke rigtig finde ud af, om den vil producerer skum eller ikke..
Har du haft den skilt ad og renset den?
Men det kan også være luftindsuget som er blevet stoppet. Og vil mene det er langt mere sandsynligt end at pumpen bliver defekt.
Vil sådan et rør som vist på siden ikke kunne klare problemet med snegle i returpumpen
http://www.minizoo.dk/Saltvandsakvarie/ ... ltersystem" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 10
Den har været skilt ad og renset 2 gange siden.. Alle rør og dele er gået igennem for ting der kunne sidde fast.. Og det er ikke fordi den ikke kan skumme, det gør den fint i et øjeblik, for derefter at holde op igen.. Når den ikke skummer, er der en lidt højere brummen fra moteren.
De rør ser ikke helt dumme ud, dem vil jeg da kigge lidt nærmere på, tak
De rør ser ikke helt dumme ud, dem vil jeg da kigge lidt nærmere på, tak

-
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Silkeborg
Kan du ikke blot sætte en 90 graders bøjning på indsugningen , der udmunder 3-5 mm over bunden ?
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
Hvis det gerne må koste lidt kan disse evt bruges
http://royalexclusiv.net/Accessories/Sl ... 3_165.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://royalexclusiv.net/Accessories/Sl ... 3_165.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 10
Tak for inputs - jeg har købt en af dem som Carsten linkede til, til returpumpen. Og så har Carsten i Greve sagt at han har en til min skummer, så der regner jeg med at smutte forbi i morgen