Hvad er der at gøre? Er det kun at tømme hele lortet og starte forfra (med osmosevand)?
Kan ikke rigtigt finde ud af hvad folk har gjort, hvis de har oplevet det.
OK. Så ingen grund til at starte forfra?Carsten skrev:Tag en grydesvamp og tør det af. Plejer ikke at sidde særligt godt fast
Nej da. Ingen grund til det. Men det er så ikke den optimale opstart, for du kender ikke dit råvandchrislolk skrev:OK. Så ingen grund til at starte forfra?Carsten skrev:Tag en grydesvamp og tør det af. Plejer ikke at sidde særligt godt fast
Helt enig. Tanken var, at starte op på hanevand, lade algerne komme og gå, vandskift til værdierne er på plads og så levende tilsidst.Carsten skrev: Nej da. Ingen grund til det. Men det er så ikke den optimale opstart, for du kender ikke dit råvand
Jeg har oplevet det samme. Jeg mener bare, at jeg tog en Tunze-pumpe (6055), som jeg havde i reserve, og så brugte jeg den til at spule det væk. Det er da et forsøg værd først, og det er lidt sjovere og hurtigere, hvis det kan gøre detchrislolk skrev:Okay. Var det ikke et helvede at få rent igen? Synes det virker som om det sidder godt fast. Især bundene i display og sump er helt hvid.
Hvis jeg kan det er det selvfølgelig nemmest. Og så bare en filtersok til at samle det op? Det skal vel ud af baljen, ikke?Marco R skrev: Jeg har oplevet det samme. Jeg mener bare, at jeg tog en Tunze-pumpe (6055), som jeg havde i reserve, og så brugte jeg den til at spule det væk. Det er da et forsøg værd først, og det er lidt sjovere og hurtigere, hvis det kan gøre det
Jeg spolede det bare, og lod det blive blandet/ opløst i vandet, og det gik væk igen, da jeg ikke havde mulighed for en filtersok, men har du mulighed for det. Så kan det bestemt ikke skade at sætte denne på, og vil jeg nu personligt selv køre med, hvis jeg havde en udvendig sumpchrislolk skrev:Hvis jeg kan det er det selvfølgelig nemmest. Og så bare en filtersok til at samle det op? Det skal vel ud af baljen, ikke?Marco R skrev: Jeg har oplevet det samme. Jeg mener bare, at jeg tog en Tunze-pumpe (6055), som jeg havde i reserve, og så brugte jeg den til at spule det væk. Det er da et forsøg værd først, og det er lidt sjovere og hurtigere, hvis det kan gøre det
Ok. Nogen ide om hvor meget en lille sjat er? Tænker umiddelbart, at Ph'en skal ret langt ned før det har en effekt.Stefan skrev:Har også hørt om flere der har haft held med at hælde bare en lille sjat syre i vandet.
Troede Ph'en skulle længere ned, men måske ikke.PoulD skrev:Hvad er din pH nu? Tror hvis du kommer ned i nærheden af 8 burde det hvide pulver blive opløst - men det vil nok tage nogle dage.
Måske et par danskvand kan gøre det. Hæld dem langsomt i, så ikke al CO2 fordamper med det samme