Anti-scalant i RO vand

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
chrislolk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 5750 Ringe
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Ringe

Anti-scalant i RO vand

Indlæg af chrislolk »

På mit job har vi et kæmpe HOH RO anlæg i kælderen. Er naturligvis fristet til at hente vand derfra, men har kigget nærmere på anlægget nu og kan se, at der tilsættes noget Anti-scalant MSI 300 til vandet FØR det løber ind i anlægget. Aner ikke hvad det er, og har meget svært ved at finde info om det andet end det bruges til at blødgøre vandet for at få membranen til at holde længere. Desuden er det NSF 60 certificeret (Må bruges til drikkevand, så vidt jeg kan google mig frem til).

Er der nogle RO eksperter herinde som ved noget om det? Kan vandet bruges til vores akvarier?

Synes jeg kan se, at nogle af amerikanerne på reefcentral overvejer at bruge det på deres RO anlæg, men der er meget få posts om det.
Med venlig hilsen
Christopher Lolk Andersen
Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
10
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: Anti-scalant i RO vand

Indlæg af thni »

Hmm jeg ved ikke så meget om lige det problem du har, men har du ikke nogle kollegaer der ved hvorfor det bliver tilføjet til lige netop jeres system ??

Jeg ville i hvert fald finde ud af TDS værdien er i det vand, for bliver det ''bare'' brugt til drikkevand/ vand til maskiner osv, er der chance for det ikke er 0 PPM vand, men derimod et anlæg til at fjerne kalk for at få maskiner til at holde længere :)
Mvh Thomas
Brugeravatar
chrislolk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af chrislolk »

thni skrev:Hmm jeg ved ikke så meget om lige det problem du har, men har du ikke nogle kollegaer der ved hvorfor det bliver tilføjet til lige netop jeres system ??

Jeg ville i hvert fald finde ud af TDS værdien er i det vand, for bliver det ''bare'' brugt til drikkevand/ vand til maskiner osv, er der chance for det ikke er 0 PPM vand, men derimod et anlæg til at fjerne kalk for at få maskiner til at holde længere :)
HOH har opsat det og står for vedligeholdelsen af det, så de er de eneste der ved noget om det.

TDS har jeg målt. Den siger 4-6 PPM, hvilket passer fint med, at der ikke er silikatfilter på. PH'en er ca. 8, så det er vist også ganske fint.
Med venlig hilsen
Brugeravatar
Flemse
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Stenløse

Indlæg af Flemse »

Skriv eller ring til HOH for at få den info du mangler bla. om det kan bruges til Saltvand.
Brgds
Flemse
Snart 830 lit 160x80x65 med sump på 202 lit,4 stk Maxspect R420R Razor 160W, moddet til 15000 kelvin, Skimz Monster E 251, Tunze 6200+ 6305 og Maxpect Gyre 150 ,returpumpe SKIMZ 10000 DC. IKS Computer: redox,PH,Temp.
Brugeravatar
chrislolk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af chrislolk »

Flemse skrev:Skriv eller ring til HOH for at få den info du mangler bla. om det kan bruges til Saltvand.
Tror du de har styr på, om det kan bruges til saltvand? Tænker umiddelbart, at det ikke er et særlig stort fokusområde fra deres side af.
Med venlig hilsen
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Fandt en annonce hvor de sælger det.
http://whxiangyu.en.alibaba.com/product ... ME300.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Der står lidt om hvad det gør
Brugeravatar
chrislolk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af chrislolk »

Spurgte HOH (som hedder bwt nu). Her er svaret:

"Antiscalant er et kalk binde middel son ikke kommer igennem membranen, so er ledningsevnen under 20 my /S er der ingen problemer."
Med venlig hilsen
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"