"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

1.4.24 Aprilsnar. NOT, ny balje sat op og indrettet.

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
Låst
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1543
Tilmeldt: man 2. jan 2006 20:02
18
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Re: 640 L. Rumdeler + 112 pyt. lidt nye fotos 14.1.2016

Indlæg af palamo123 »

flotte billeder :-)
Har du ikke en fiskefælde du kan fodre den i?
Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3768
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
11
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 pyt. lidt nye fotos 14.1.2016

Indlæg af charlie saltvand »

Tak Kenneth.

Nej det har jeg ikke. og en han Kardinal med æg i munden spiser ikke :G
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3815
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: 640 L. Rumdeler + 112 pyt. lidt nye fotos 14.1.2016

Indlæg af crazy seahorse »

Hvis du har plads på bunden og et sted elle to oppe i revet, kunne du så ikke sætte dine præfabrikerede surrogat pindsvin ned.
Så har ungerne noget naturtro de kan søge skjul i, Hvis de gemmer sig der, så burde de være til at fange derefter.
Bare en tanke.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3620
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: 640 L. Rumdeler + 112 pyt. lidt nye fotos 14.1.2016

Indlæg af Tykki »

Fede pics Charlie , det er rart at se du passer godt på tingene fra stenbroen. Håber der bliver små kardinaler hos dig.
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: 640 L. Rumdeler + 112 pyt. lidt nye fotos 14.1.2016

Indlæg af Mic4700 »

Flotte billeder Charlie :GO Lækkert og se det bare kører for dig.
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3768
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
11
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 pyt. lidt nye fotos 14.1.2016

Indlæg af charlie saltvand »

Hej.

Her er et link til min FB. Har lagt en slow motion (iPhone) video op.

https://m.facebook.com/?_rdr#~!/charlie ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;

Update vedr. Kardinal unger.
Hannen har spist/spyttet æg-unger, i utide :crybaby: :crybaby: :crybaby:

Jeg kan ikke se nogle unger i baljen, såh ØV.

Nu håber jeg han får spist RIGTIGT godt inden hunnen lægger op til leg igen.

Ha en dejlig søndag.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3768
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
11
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 pyt. Link til video og kardinal up

Indlæg af charlie saltvand »

Polypper :W
DSC_0224 (2).JPG
DSC_0233 (2).JPG
DSC_0235 (2).JPG
DSC_0237 (2).JPG
DSC_0244 (2).JPG
DSC_0246 (2).JPG
DSC_0248 (2).JPG
DSC_0250 (2).JPG
DSC_0251 (2).JPG
DSC_0254 (2).JPG
DSC_0259 (2).JPG
DSC_0260 (2).JPG
DSC_0263 (2).JPG
DSC_0265 (2).JPG
DSC_0267 (2).JPG
DSC_0268 (3).JPG
DSC_0270 (2).JPG
DSC_0271 (2).JPG
DSC_0278 (2).JPG
DSC_0292 (2).JPG
DSC_0283 (2).JPG
Et par af mine fisk har fået pletter, se anden tråd :crybaby: :crybaby: :crybaby:

men korallerne stortrives :biggrin:
Enjoy
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: 640 L. Rumdeler + 112 pyt. Link til video +POLYP fotos

Indlæg af Hareskov »

Smukt som altid :GO :GO .

Anders
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
dyr200
Reactions:

Re: 640 L. Rumdeler + 112 pyt. Link til video +POLYP fotos

Indlæg af dyr200 »

Den sidste zoa hvad farve er den og hvad er det for en ??
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3768
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
11
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 pyt. Link til video +POLYP fotos

Indlæg af charlie saltvand »

Takker Anders, min kære foto YODA :beer:

@Dyr..... Ved ikke helt hvad den vil udvikle sig til? Det er en "rest" fra Kenneth/Dinos balje på Istedgade..... Den er lidt grøn/gul nu... Det blir ikke til "radioaktiv" green.... Den har jeg flere af og den er mere "PANG" grøn på hele skiven. Så jeg venter spændt :K
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
dyr200
Reactions:

Re: 640 L. Rumdeler + 112 pyt. Link til video +POLYP fotos

Indlæg af dyr200 »

Okay lyder spændene ;-) en skam med de pletter ven, men det skal nok gå
De overlever :-)
Dit akvarie ser godt ud som altid
Mvh
Morten

charlie saltvand skrev:Takker Anders, min kære foto YODA :beer:

@Dyr..... Ved ikke helt hvad den vil udvikle sig til? Det er en "rest" fra Kenneth/Dinos balje på Istedgade..... Den er lidt grøn/gul nu... Det blir ikke til "radioaktiv" green.... Den har jeg flere af og den er mere "PANG" grøn på hele skiven. Så jeg venter spændt :K
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3768
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
11
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 pyt. Link til video +POLYP fotos

Indlæg af charlie saltvand »

Er par iPhone vækst sammenlignings fotos.
image.jpeg
Her 2 md senere
image.jpeg
Foto 1 er taget i "dagslys" og med den gl lampe konfiguration =led og 2T5 rør
Foto 2 er taget i ren T5 og aften/solnedgangs lys.

Så er der denne, der er 3 md i mellem, lyset er det sammen som ovenfor
image.jpeg
image.jpeg
Alt gror super fint og jeg syntes farverne på korallerne er blevet lige en tand klarer efter mit skift til ren T5 og coral plus rør.

Jeg doserer pt 85 ml af hver af de 3 Triton baser og måler de 3 hellige 2 gange pr uge, forbruget er støt stigende i takt med at korallerne bliver større. :W

Min største kirurg (Mata) er stadig en smule plet ramt, nu må vi ses hvordan det udvikler sig? Jeg er stadig MEGET forundret over hvad FANDEN der har udløst det? :smart:

Ser frem til vores "saltvandsnørd" komsammen ved Flemse på søndag :GO

Enjoy Charlie
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3768
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
11
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 pyt. Mini Update 25/1 2016

Indlæg af charlie saltvand »

Lille Update.

Alt ser ud til at have det godt.

Min Mata (kirurg) har ikke pletter mere :be: :smart:

Så I erfarne havde ret i at jeg liiiige skulle lade være med at gå i panik. Nu må vi se om det vender forstærket tilbage i løbet af en "ich's" cyklus.... ? Hope NOT.
image.jpeg
image.jpeg
Har jo været til hygge/nørde komsammen hos Flemse i søndags :GO Det var fedt. Altid en fornøjelse at se andres setup og dele erfaringer med jer andre ansigt til ansigt. Jeg kan jo kun blive klogere af det. Tak for kaf, kage og kig Flemse.
Et par stykker af os talte om zoa's da jeg er VILD med dem. I den forbindelse vil jeg gerne have jeres bud på hvad denne Sunny D skal koste pr. Hoved? Nogle af de priser der fløj hen over bordet overraskede mig ret meget.
image.jpeg
Har fået lidt forskellige zoa's i baljen, er spændt til at se hvad de udvikler sig til farvemæssigt. Er der nogle der har et bud på hvad denne hedder?
image.jpeg
image.jpg
Og denne?
image.jpg
Her er lige et par total
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Nu skrev jeg det hele bare køre, det er jo løgn.... Denne stag acro mangler et eller andet spor stof, jeg ved ikke hvilket???? Har sendt en vandprøve afsted til Triton og jeg vil vædde på at der mangler et eller andet i vandet! Jeg har jo ikke lavet vandskifte siden opstart ( maj 2015) så et af de mere flygtige sporstoffer der ikke er i de 3 baser må være brugt op...
image.jpg
Den har sit væv, men farven ( dyb grøn m lidt blå) forsvinder stille og roligt ud af vævet....
Har i nogle bud på hvad det kan være den mangler?

Charlices vokser stille og roligt
image.jpg
Og også denne
image.jpg


Go dag derude.

Ps. Æble fotos....... :BA :BA :BA
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: 640 L. Rumdeler + 112 pyt. Update 2/2 2016

Indlæg af Hareskov »

Hej Charlie

Som altid en fornøjelse at se billeder fra dig. Og glad for at høre at din Mata klarede den. God foderstand betyder meget mere end forventet, så altid holde fisk småfede :K :K .
Vedr dine Zoa, så er der en vekselkurs på 1-1 på Østerbro :T :T :T . 1 kop kaffe 1 zoa :T :T :T . Nå spøg til side, men når du finder ud af hvad prisen skal ligge på, må du gerne sige til. Vil da gerne have lidt.

Mvh Anders
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3768
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
11
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 pyt. Et par spørgsmål+Update 2/2 2

Indlæg af charlie saltvand »

Oftopic pics, men jer der var v Flemse i søndags skal da lige se hvorfor jeg var lidt træt... Var ude at spille rock stjerne hele natten :hehe:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Og, jeg er jo ikke 20 år mere, så, søvn er ind i mellem en mangelvare....
Horns up \m/
HEAVY...... Og hygge :GO
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Flemse
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 433
Tilmeldt: man 3. maj 2010 11:07
14
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Stenløse

Re: 640 L. Rumdeler + 112 pyt. Et par spørgsmål+Update 2/2 2

Indlæg af Flemse »

:C Det forklare jo en del, men du sov da ikke hele tiden :hehe: Der blev da fotograferet lidt ind imellem...
Brgds
Flemse
Snart 830 lit 160x80x65 med sump på 202 lit,4 stk Maxspect R420R Razor 160W, moddet til 15000 kelvin, Skimz Monster E 251, Tunze 6200+ 6305 og Maxpect Gyre 150 ,returpumpe SKIMZ 10000 DC. IKS Computer: redox,PH,Temp.
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3768
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
11
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 pyt. Et par spørgsmål+Update 2/2 2

Indlæg af charlie saltvand »

Hej igen.

Det er godt nok ikke mange svar jeg får på mine spørgsmål?

Nå, jeg har set mig lidt omkring på nettet ift zoa's generelt og også ift priser..... I denne søgen faldt jeg over denne fede side

http://www.reefedition.com/zoanthids-ca ... id-please/" onclick="window.open(this.href);return false;

Han skriver bla om id. Af zoa's og at det ville være rart hvis alle "taler samme sprog" ift at beskrive dem.

But let’s go a little more in depth. My favorite zoa is the Sunny D. The Sunny D’s are often mistaken for the Vivid Rainbow zoas because they are very similar. Most people can’t tell them apart. If you look close at the Sunny D’s, they have a speckled skirt, very thin pink outer ring, then orange inter-crossed with green and a green center. Vivid Rainbows have faint green lines in the skirt, a peach outer ring, then orange and a green center. But why would someone want to differentiate a Sunny D from a Vivid Rainbow? Because Sunny D’s grow very fast and sell for about $5-$10 per polyp. On the other hand, the Vivid Rainbows grow a lot slower. This means that they can fetch a higher price. You can see the price for them go as high as $80 per polyp on some ridiculous bidding sites. Learning to differentiate these zoas by spotting these small differences helps you more accurately identify zoas.
image.jpeg
Når jeg sammenligner de zoa's jeg har i baljen så ligner de mest Sunny d's men jeg syntes sgu det er svært.... Skørtet på min er ikke lige så plettet som på det eksemplar han viser.

Her er min
image.jpeg
Sjovt at forsøge at blive klogere i denne disciplin.

Kom nu med nogle bud gutter.

Go dag
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: 640 L. Rumdeler + 112 pyt. Et par spørgsmål+Update 2/2 2

Indlæg af Allan M »

Hej Charlie
Tak for sidst., hyggeligt at møde dig.
Angående Sunny D versus Rainbow, er det to sjæle én tanke. Jeg har været i gang med akkurat samme undersøgelse - mest af alt fordi jeg ved jeg har begge typer, men ikke helt kan se forskel.
Angående pris på Sunny D og Zoa generelt, så er det nok et ømtåligt emne her i DK. Jeg er den type som køber dyre Zoa i Uk (blandt andet), på et market der er Zoanørder og hvor de ikke slipper afsted med forkerte navne, eller dumping af priser. Jeg slipper gerne 200-1000 kroner for én polyp.
det er vel lidt som med frimærker - man kan købe det rigtige frimærke til mange mange penge, og andre gange få en hel pose med andre frimærker for 10 kroner.
Er man typen der bare vil have frimærker, er 10-kroners posen udmærket, men leder man efter en helt speciel sjælden, må man nok regne med at punge ud.

Flere og flere begynder at eje Sunny D (eller måske en Rainbow??) så prisen vil måske gå lidt ned. Det handler vel om udbudefterspørgsel.

Hvis nogen kommer til mig og vil have en Sunny D, skal de slippe fra 100-150 pr polyp - alt efter hvor stor kolonien er. En koloni med 15 polypper skal ikke koste 1500 kroner.

Når det så er Rainbow, koster de 150-200 pr polyp alt efter om der er Mega Rainbow, Rød Rainbow, 5 farvet Rainbow.

Jeg sætter en ære i at samle forskellige former, der har de kendte navne. Vel ikke anderledes end dem som forventer en Shortcake - når de har betalt for en Shortcake?

Den sidste ting er dog, at mange Zoa´r har det med at mutere - at skifte farve. Det er sket med 3 af mine kolonier. Det er fristede at kalde dem for et andet navn, men det er jo stadig den samme, som den oprindelig var, og kan godt skifte farve tilbage til den oprindelige, hvis forholdene skifter.

Beklager hvis jeg har spammet din tråd. Vi kan jo altid flytte det over i en ny "Sunny D tråd".

Så hvis spørgsmålet var, hvad prisen "bør være", vil jeg siger 100-150 pr polyp.
Life is a beach and then you dive.
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: 640 L. Rumdeler + 112 pyt. Et par spørgsmål+Update 2/2 2

Indlæg af peder »

Hej Charlie, smuk balje du har udviklet;-) Extreme corals tager pt 30 euro pr. Hoved, har den selv og klart en af mine fav. Hvis du købte den af Kenneth er det helt sikkert Sunny D.
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: 640 L. Rumdeler + 112 pyt. Et par spørgsmål+Update 2/2 2

Indlæg af Anden »

:T Der er lidt forskel på sunny d og sunny d's den ene er sunny delights og den anden er sunny day, alså bare lige så vi taler samme sprog.

Og sunny d's(delights) er de dyre og de er begge palyzoa's og ik zoa's dvs de er hurtig voksene og aktivt fanger mad/bytte.
Billede
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3768
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
11
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 pyt. Et par spørgsmål+Update 2/2 2

Indlæg af charlie saltvand »

Tak for jeres indspark. Dejligt.

@Allan, ja det var SUPER hyggeligt at mødes og nørde lidt. Tak fordi du er så klar i spyttet mht priserne, kan godt forstille mig at det kan være en LORTELEG at begynde at spørge ind til da der nok er nogle der (sikkert med rette) gerne vil tjene en skilling når nu denne hobby er lidt dyr og hvis man har "satset" på at få en langsomtvoksende-svær-sjældenhed hjem.
Jeg vil gerne op og se din balje live, SNART :)

@Peder, jep, den er fra Kenneth, jeg tænkte faktisk at prøve at se i hans tråd.... Jeg husker at han fik nogle flotte bolsjer hjem fra London.

@Anden, tak fir den opklaring. Vil da lige tjekke Google for forskellen.

Hygge til alle
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: 640 L. Rumdeler + 112 pyt. Et par spørgsmål+Update 2/2 2

Indlæg af Allan M »

Anden skrev::T Der er lidt forskel på sunny d og sunny d's den ene er sunny delights og den anden er sunny day, alså bare lige så vi taler samme sprog.

Og sunny d's(delights) er de dyre og de er begge palyzoa's og ik zoa's dvs de er hurtig voksene og aktivt fanger mad/bytte.
Hej.
Jeg har aldrig set Sunny Day. Har du foto?
Hvad begrunder du palythoa versus Zoa på?
Life is a beach and then you dive.
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: 640 L. Rumdeler + 112 pyt. Et par spørgsmål+Update 2/2 2

Indlæg af Anden »

Hej Allan den du har er købt og du har solgt den som sunny d har du ik?
Det er jo ligesom de andre koraller som har et popnavn.

Zoa og palyzoa begrunder jeg på der hvor jeg køber dem heder de palyzoa og alle de paly jeg har fanger hakkede mysis og det er der ik en eneste af mine zoa's der gør da zoa's ik har en mund der er stor nok, og mine sunny d's og mine sunny d fanger begge foder så jeg tænker den er god nok de er palyzoa's.

Jeg har begge slags og ud over længden på deres skørt i højt flow er der ik den vilde forskel. Men det er jo ligesom rainbow, vivid rainbow og tyree rainbow det er jo bare forskellige der har fundet dem og man må jo ik stjæle hinandens handels navne.

Jeg vil ik poste foto i denne tråd men har postet i den om mit yasha.
Billede
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3768
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
11
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 pyt. Et par spørgsmål+Update 2/2 2

Indlæg af charlie saltvand »

Kauderni han har STOR skuffe igen :dizzy: stakkel, jeg ved sgu ikke om han får nok at spise mellem yngel pleje perioderne?
image.jpeg
image.jpeg
Hannen nederst
image.jpeg
Denne gang vil jeg gøre en større indsats ift at forsøge at fange parret og sætte dem i "søheste" baljen. Den har efterhånden kørt 1.5 måned

Hygge.
Charlie
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: 640 L. Rumdeler + 112 pyt.kauderni han m +kæbe igen 7.2.

Indlæg af Mic4700 »

Sikke et flot par. :GO spændende om ungerne blir til noget denne gang. :h
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: 640 L. Rumdeler + 112 pyt.kauderni han m +kæbe igen 7.2.

Indlæg af PederP »

Det er en dejlig balje du holder dig. :)
Håber du får succes med yngel.
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3620
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: 640 L. Rumdeler + 112 pyt.kauderni han m +kæbe igen 7.2.

Indlæg af Tykki »

Ååååååha Charlie din dengse! Gør alt efter bogen og kommer let over dumme fejl! Skide irriterende og super fedt. Det er blevet så fint. Fang den fisk. Jeg vil ha små fiskeunger! Kh
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3768
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
11
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 pyt.kauderni han m +kæbe igen 7.2.

Indlæg af charlie saltvand »

Takker for de pæne ord. Det luner :W

Dan, "the man"... :T .. Du ved jeg er en DUKS! He he 8). Jeg har sgu ikke lige så meget mod på at eksperimenterer som dig :GO.

Jeg får min trang til "at leve på kanten" udlevet mange andre steder end lige inden for denne hobby. Fx i Adam og Eva på Skjulenhøj alle :lipssealed: Det er forøvrigt længe side jeg har set dig derinde... ? LOL.

Vi må snart finde ud af at dele en kop kaf gamle dreng. Og jeg skal nok forsøge at få kaudernierne op af baljen uden at han spytter yngel ud og uden at få væltet alle sten og koraller.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3620
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: 640 L. Rumdeler + 112 pyt.kauderni han m +kæbe igen 7.2.

Indlæg af Tykki »

Jaaaaaaa vi må ses en dag uden de elendige unger, og deres avlshoppe af en mor. Så snart den tohjulet er på gaden, læs 2/4 , er der et evigt rend hos dig i Sydhavnen af en skummel fiskehandler. Year baby, YEAR!
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: 640 L. Rumdeler + 112 pyt.kauderni han m +kæbe igen 7.2.

Indlæg af MoG »

Det er sgu et lækkert Akvarie du holder dig Charlie ! :y
Bliver spændende at se om det lykkes at få kaudernii ungerne til at overleve.
Mht. Om han får nok at spise mens der er unger i skuffen, var også min tanke da jeg oplevede det. Men mon ikke de regulerer det fint selv! :wink:
Jeg fik desværre aldrig noget ud af de unger hannen slæbte rundt på.. Men parret lever stadig i bedste velgående hos en anden akvarist her fra forum! :biggrin:

Men den fyldte skuffe du viser billede af, fik mig lige til at tænke på den gang den ene af mine kardinaler tog munden for fuld.. Om man så må sige! :K
Ét styks dannebrogsreje!
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Morten
Låst

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"