Nsw vs Syntetisk salt

Forum for generel snak omkring saltvand.

Nsw vs Syntetisk salt

Afstemning sluttede tirs 3. jan 2017 13:35

Et fedt SAA Länge saliniteten passer
3
9%
Syntetisk salt
5
15%
Nsw Men dem der sälger det filtrerer det först
1
3%
Original nsw
1
3%
Blander selv mit saltvand
21
62%
Brugt vand fra forhandler
0
Ingen stemmer
Halv syntetisk
3
9%

Afgivne stemmer: 34

Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Nsw vs Syntetisk salt

Indlæg af Anden »

Ok.
Billede
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Tykki »

Jeg er ked af at tråden fik den drejning Ole , ( det passer faktisk ikke, for jeg fik de svar jeg ville have ) , det var jo ikke det den handlede om. Erik, jeg tager knallerten derned af til sommer, også står du klar med HD t shirt og citronmåne ... Nu ved jeg da at jeg til en hver tid ALDRIG vil bruge mine penge på andet end salt og osmosevand. Dan
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

Up Next

Tørfoder vs vædsker

:biggrin:
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Indlæg af peder »

PederP skrev:Ved ikke hvad jeg skal stemme.
Jeg går efter nsw med et semisyntetisk salt som jeg blander selv..

Kender ikke til det der "nutri sea water", men det lyder til at man bliver gnaven af at bruge det..
LOL :K men er "Anden" jeg husker fra min barndoms Disney næsten ikke altid det :wink:
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af ole kekkonen »

Hvilket minder mig om da jeg gik paa den Fri ungdoms uddannelse Havde jeg en malelärer der Altid stank af Sprut ud af munden.
Erik amundsen hed Han og Han sagde,ole Hvis du Ikke kan Male anders and over DIT billed uden at ödelägge det hele er det Ikke et rigtig kunstvärk:)
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10

Indlæg af Anden »

:nahnah: Anders And er da ik sur han er da også bare misforstået. :T
Billede
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af PoulD »

Carsten skrev:
Anden skrev:Goggle er din ven
Den heder vist QX-23 men kan ik helt huske det.
Us patent #6,376,229
Det patent nummer, har godt nok noget med hobbyen at gøre, men det er pakning af levende sand.
http://www.google.com/patents/US6376229" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg ved ikke om Ebenezer Scrooge brugte Nutri Sea Water, men han var i al fald også lidt gnaven :hehe: Han havde imidlertid også et ynglingsudtryk som måske passer ganske godt på det der vand: "Bah! Humbug"

Det er ganske vist samme firma der har patentet, men som Carsten siger er patentet for en metode som skulle få naturligt forekommende bakterier i levende sand til at overleve i længere tid end de ellers ville gøre i en pose ved stuetemperatur. Disse bakterier findes i biofilm fastgjort til overfladerne af sandkorn.

Der hvor det for mig begynder at lugte lidt af humbug, er når de flere gange nævner patentet i forbindelse med et helt andet produkt, vand:
Nutri vand.jpg
Jeg har ikke nærlæst patentet, men metoden dækker så vidt jeg ved et hurtigt øjekast kan se, hovedsageligt over måden hvormed sandet indsamles og pakkes, samt en tilsætning bestående af bl.a. Nitrat salte og fosfat salte.
http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Pars ... PN/6376229" onclick="window.open(this.href);return false;
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Indlæg af crazy seahorse »

Kender I det, man har skrevet et længere indlæg, trykker på "vis prøve" og så går der laaang tid, hvorefter den siger at serveren ikke svarer :angry:
For én gangs skyld, havde jeg ikke gemt det - og så var det væk. Jeg gad simpelthen ikke at lave det om, for det var blevet sent.
Jeg havde egentlig postet det i Michaels tråd om det her vand, man da, Ole er så venlig at lade OT passere, så vil jeg også knytte et par kommentarer til.

Først vil jeg gerne sige, at jeg synes det er spændende, at Michael vi teste vandet. Jeg håber at der kommer tilbagemeldinger.
Som PoulD, har jeg også læst deres hjemmeside/beskrivelse igennem og jeg hæftede mig ved de samme ting. De gentager en del ting som man enten ikke har mulighed for at kontrollere
Feks. "Bacteria, more than 11,000,000 Bacteria per gallon", eller som er ligegyldige feks den gentagelse af patentnummeret.
Og så giver de, i hvert fald mig det indtryk, at det er naturligt havvand "100% Natural Live Ocean Saltwater -"Simply The Best". Men det er det jo ikke, det er kunstigt fremstillet.
Men de skriver også "Nutri-Seawater® is 100% Natural Live Ocean Seawater®" Det de beskriver her er - NSW.

For mig at se, er det vand de har blandet, på samme måde som de fleste af os gør - men de skriver ikke hvilket salt de bruger. De kan have lavet det selv, det gør de fleste producenter.
Salt koster intet, det er det de kommer i der koster og her ligger de vel inden for de gængse normer.
Finten lader til at være de bakterier der, som jeg læser det, gør det samme som bakterierne i vores allesammens akvarier gør. De er primært i vores levende sten.
Jeg har også læst den tråd som Carsten linkede til, omkring konserveringen af vandet, eller bakterierne.
Det ville også være min største bekymring, for hvad konserverer man med og hvad bliver der af det? Det er bekymrende, at de bare dækker sig under et patent og så kryptisk kalder det QX-23. Det siger jo intet.

Hvorfor skal man så bruge det her vand? Det svarer de sådan set også på.
"NutriSeawater is perfect for nano systems and hobbyists wanting to make small water changes with as little effort as possible".
Sat på spidsen og meget firkantet sagt - Grunden skulle slet og ret være - for at gøre det lettere, altså dovenskab. At man ikke selv gider/orker/har plads, til at stå og blande sit eget saltvand og så lade sit system få tiden til, at gøre det som det er beregnet til. Måske lefler de også for folks manglende tid/ønske/evne til at sætte sig ordentligt ind i hvordan økosystemet fungerer. Det kræver noget tid og lyst til, at læse på emnet. Det er ikke alle der har lyst til det og så er det her jo en nem løsning. Men det er dyrt og er nok kun til små akvarier.

Men det er spændende, at der er nogle som vil prøve det og som så kan fortælle om det virker så godt som de påstår.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Tykki »

Tak skal De ha, Hr vanvittige søhest!
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af PoulD »

Tykki skrev:Tak skal De ha, Hr vanvittige søhest!
Det ville sæføli aldrig vinde i en stave konkurrence, men det er da sjovere og lidt mere underfundigt med: vandvittige søhest :hehe:
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Tykki »

Med stumpt d Poul ?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Der sælges meget Snake Oil
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Geografisk sted: Ganløse

Indlæg af crazy seahorse »

Carsten skrev:Der sælges meget Snake Oil
Uden sammenligning i øvrigt, så er en af de bedste, morsomste - og lidt skræmmende jeg har læst om - Flow på flaske.
Det var lavet som en joke, men folk skrev og spurgte, hvor den kunne købes. Faktisk så skrev folk længe efter den var blevet offentliggjort som en spøg. Jeg har artiklen med billeder et eller andet sted.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

På Island sælger de ren luft i dåser til hvad der svarer til 50 kr. pr. dåse. Det går som varmt brød til kinesere.
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8560 Kolind
Geografisk sted: Kolind

Indlæg af PederP »

Carsten skrev:På Island sælger de ren luft i dåser til hvad der svarer til 50 kr. pr. dåse. Det går som varmt brød til kinesere.
Fedt, hvor meget er der i en dåse? Det skal i skummeren! :K
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Tykki »

Ja det er sejt. Jeg må ha en ordenlig håndfuld dåser. Skal snart se på konens dankort udskrift fra december, så trænger nok til lidt ekstre frisk luft.
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10

Indlæg af Anden »

I hele verden sælger de tilsætninger til saltvand og skummer til at fjerne dem igen og folk hopper på den;-) og giver flere 1000kr for sådan et rør med luft i.
Billede
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af ole kekkonen »

Wow!gang i den
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af PederP »

Bagsiden af medaljen er så, at når fattige kinesere bruger penge på en dåse luft, så må luftkvaliteten virkelig sutte røv i en sådan grad.. :(
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

PederP skrev:
Carsten skrev:På Island sælger de ren luft i dåser til hvad der svarer til 50 kr. pr. dåse. Det går som varmt brød til kinesere.
Fedt, hvor meget er der i en dåse? Det skal i skummeren! :K
Mon ikke det er sådan en standard dåse.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

PederP skrev:Bagsiden af medaljen er så, at når fattige kinesere bruger penge på en dåse luft, så må luftkvaliteten virkelig sutte røv i en sådan grad.. :(
Dem der tager på rejser til Island eller Danmark f.eks. er ikke lige dem jeg vil betegne som fattige.
De køber ure i 100000 kroners klassen, minkpelse i samme prisklasse. Så fattige nej. Men mange er og de kan ikke slippe væk fra en luft der er til at skære i
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af PoulD »

I Island er det stadig lovpligtigt med dansk undervisning. Jeg ved ikke om dette alene måske gør os danskere en anelse mindre populære på de kanter. Men i hvert fald ved jeg det medfører, at de indfødte opfatter det som totalt respektløst og dybt krænkende når man siger "på Island". Islændingene mener, at man dermed demonstrerer tydeligt, at vi danskere stadig ser det som en ø snarere end et land.
Jeg giver da også rundt regnet 50 kr. for en dåse luft i Danmark. Men at sælge luft på dåse er jo som at sælge elastik i metermål. Ved 200 bar er der 3 kg luft i dåsen (ca. 3000L) så liter prisen er jo under 2 ører pr liter. Jeg føler mig betydeligt mere til grin når jeg går i biffen med konen og betaler 30 kr. for 50 centiliter vand :scream: :scream:

Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af PederP »

Her er "luft artiklen": http://nyheder.tv2.dk/2015-12-22-det-st ... e-salgshit" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Nu har konen en del familie der både er Islændinge og eller bare bor deroppe.
Så det med at det skulle "krænke" nogen er noget vrøvl.
Uanset hvordan man ser på det så ER Island en ø.
Og hvis du taler engelsk eller tysk, siger de også på Island og ikke i Island.
Og mange andre ø stater omtales også som på og ikke i. Man tager ikke i Mauritius, Maldiverne eller Seychellerne, men på.
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af ole kekkonen »

Så er alle Apparater gjort klar Til en ny afstemmning:)

Edit,mener selvfölgelig afstemming:)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"