Jeg går og overvejer, at få gang i et refugium i min sump ..
Har smidt nogle levende sten i som en start, men hvor kan jeg anskaffe mig makroalger ? (Caulerpa, Chaetomorpha eller flammealge)
Håber i kan hjælpe

Hej Jonas,jonas _sandager skrev:Hej Kim.
Henrik fra Family Pet i Horsens fortalte mig før nytår, at de ville få en sending hjem. Jeg mener at han sagde uge 2. Dog sagde han også at de nok bliver revet væk, da makroalger åbenbart er ret populære for tiden.
Ellers må du skaffe dem hos private. Jeg har selv caulerpa taxifolia, som du kan hente en håndfuld af, hvis du kommer til Århus. På sigt får jeg også cheatomorpha, men det har jeg ikke helt nok af endnu, til at høste af det.
Du skal være så velkommenKimkjaer skrev:Hej Jonas,jonas _sandager skrev:Hej Kim.
Henrik fra Family Pet i Horsens fortalte mig før nytår, at de ville få en sending hjem. Jeg mener at han sagde uge 2. Dog sagde han også at de nok bliver revet væk, da makroalger åbenbart er ret populære for tiden.
Ellers må du skaffe dem hos private. Jeg har selv caulerpa taxifolia, som du kan hente en håndfuld af, hvis du kommer til Århus. På sigt får jeg også cheatomorpha, men det har jeg ikke helt nok af endnu, til at høste af det.
Tak for super info![]()
Jeg skal desværre ikke til Aarhus i nærmeste fremtid.
Men det kan være jeg kender nogle der skal, alternativ må kæresten og jeg tage en tur, når der lige er tid til det - ville også meget gerne se dit drop off i virkeligheden![]()