Derfor spørger jeg Om nogen kender det.?
Der er delte meninger om det på andre forums
Vandskift på 100 - 500%?Anden skrev:Jeg kan ik forsvare det med jeg køber det når jeg starter de nye op eller til 100-500% vandskift på mine små akvarier og det virker super med om det er pengene vær vil jeg ik udtale mig om! men jeg købte det også da det kostede 300kr for en dunk og ik de 170kr som det stå i nu.
Jeg bruger det pga de bakterier der er i og ik andet.
Ja hvis du tager et akvarie på 8liter og stille i håndvasken og lader 16liter løbe igennem akvariet så er det et 200% vandskift. Tager du 40liter er det et 500% vandskift men så er det kun de sidste 10liter der er floridavand/nutri Seawatercrazy seahorse skrev:Vandskift på 100 - 500%?Anden skrev:Jeg kan ik forsvare det med jeg køber det når jeg starter de nye op eller til 100-500% vandskift på mine små akvarier og det virker super med om det er pengene vær vil jeg ik udtale mig om! men jeg købte det også da det kostede 300kr for en dunk og ik de 170kr som det stå i nu.
Erik
Man kan ogsaa starte op med luftbaarne bakterierAnden skrev:
Det kan vi nok godt regne ud, men hvad er fordelen ved at skifte vandet så mange gange??Anden skrev:Ja hvis du tager et akvarie på 8liter og stille i håndvasken og lader 16liter løbe igennem akvariet så er det et 200% vandskift. Tager du 40liter er det et 500% vandskift men så er det kun de sidste 10liter der er floridavand/nutri Seawatercrazy seahorse skrev:Vandskift på 100 - 500%?Anden skrev:Jeg kan ik forsvare det med jeg køber det når jeg starter de nye op eller til 100-500% vandskift på mine små akvarier og det virker super med om det er pengene vær vil jeg ik udtale mig om! men jeg købte det også da det kostede 300kr for en dunk og ik de 170kr som det stå i nu.
Erik
Jeg har fulgt mindst en tråd på RC, der brugte NSW. Det var til et meget stort akvarie og han fik det leveret i en tankvogn.michael26 skrev:Nå men jeg vil prøve det vand over en periode og vil løbende komme med input omkring vandet
Som jeg forstod på Thomas, så er det vand dybt nede i Øresund de bruger, da der er størst saltholdighed der, og så spæder de det op til den saltholdighed det skal have. Der er jo mange systemer i gang derude, og de akvarier der ikke har noget som ligner anemoner og koraller, kan de nok bare bruge vandet som det er.crazy seahorse skrev:Jeg har fulgt mindst en tråd på RC, der brugte NSW. Det var til et meget stort akvarie og han fik det leveret i en tankvogn.michael26 skrev:Nå men jeg vil prøve det vand over en periode og vil løbende komme med input omkring vandet
Om det udelukkende var fordi han kunne, ved jeg ikke. Jeg har ikke fulgt den tråd siden, så jeg ved desværre ikke hvordan det gik.
Da jeg var ude på "den Blå" inden de åbnede, fortalte Thomas, at de i første omgang ikke benyttede NSW pga saliniteten. Synes jeg hørte i en sidebemærkning, at de vist var begyndt at benytte det i en vis grad siden. Men om det holder ved jeg ikke.
Men - det bliver spændende at høre om dine erfaringer, Michael.
Erik
Jo Men det er stadig kun frags og FAA typer koraller vi har succes medCarsten skrev:Som jeg forstod på Thomas, så er det vand dybt nede i Øresund de bruger, da der er størst saltholdighed der, og så spæder de det op til den saltholdighed det skal have. Der er jo mange systemer i gang derude, og de akvarier der ikke har noget som ligner anemoner og koraller, kan de nok bare bruge vandet som det er.crazy seahorse skrev:Jeg har fulgt mindst en tråd på RC, der brugte NSW. Det var til et meget stort akvarie og han fik det leveret i en tankvogn.michael26 skrev:Nå men jeg vil prøve det vand over en periode og vil løbende komme med input omkring vandet
Om det udelukkende var fordi han kunne, ved jeg ikke. Jeg har ikke fulgt den tråd siden, så jeg ved desværre ikke hvordan det gik.
Da jeg var ude på "den Blå" inden de åbnede, fortalte Thomas, at de i første omgang ikke benyttede NSW pga saliniteten. Synes jeg hørte i en sidebemærkning, at de vist var begyndt at benytte det i en vis grad siden. Men om det holder ved jeg ikke.
Men - det bliver spændende at høre om dine erfaringer, Michael.
Erik
michael26 skrev:Enig