Anden skrev:Det er en vild backup der er til en mp 10 den kan køre i 3dage.
Argh, vel lige knap nok. Af de spec. du har afbilledet ser det ud til, at producenten regner med, at den kan trække en belastning på 100W i 50 minutter.
Hvis en MP10 bruger 18W og vi regner med at effektiviteten af batteriet er ligefrem proportional med belastningen (det er den ikke helt, men lad os se bort fra det) så kan en MP10 altså køre 100/18 = ca. 5,55 gange længere. 50 x ca 5,55 = ca. 278 minutter, eller 4 timer og 38 minutter.
M.h.t. til de 90% du skriver tror jeg ikke det skal forstås på den måde. Jeg tror sagtens fætteren kan lades op til 100%. Når ladetiden er angivet til 90% tror jeg det hænger sammen med, at opladning af den slags lukkede blybatterier sker i 3 faser. Den sidste fase går man over til ved 90% og derfra lades kun med en minimal strøm, hvorfor det tager 40-50 timer mere inden du er oppe på 100%. Men det der er interessant at vide er jo, hvor længe der minimum skal gå imellem 2 strømafbrydelser før enheden og eventuelle autonome funktioner fungerer igen og den kan sagtens fungere igen ved 90%.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?:
viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;