import

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
boner
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
20
Postnummer: 8950 Ørsted
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: 8950 Ørsted

import

Indlæg af boner »

Er der nogen der kender pris på dyrlægekontrol ved import af fisk og koraller ?
800 L , Lys: 6 x 50w LED, skummer:SKIMZ E-SERIES SK251 , 150 L sump, Cirkulation: 4 x Tunze 6095 med Tunze 7095 styring , "folk der bader i deres akvarie " SÅ LA DA VÆR
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: import

Indlæg af Jones »

Ingen der ved dette?
o_O
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Prisen er vist nok afhængig af mængden.
Og med koraller kan du forvente at naturstyrelsen også dukker op inden du kan få det udleveret. Der skal også betales for "dyrestald" når det er fisk og koraller.
De relevante myndigheder burde kunne oplyse prisen på deres "service"
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af PoulD »

Uden at vide ret meget om det, tror jeg der er mange ting der kan spille ind. Hvad tid på døgnet er ankomst f.eks.

Sker ankomst indenfor normale åbningstider af grænsedyrlægen (8 -16)? og er der tale om (passagerledsaget) transport med et ikke kommercielt formål fra et ikke EU land? I så fald er grundgebyret hos grænsedyrlægen i veterinærcentret i Kastrup 218 kr. Dertil kommer et gebyr afhængig af hvilke dyr der er tale om, 13,50 kr. for en fisk.

Er der tale om (passagerledsaget) transport af et kæledyr mellem EU lande? I så fald kan du få udstedt et EU-selskabsdyrspas hos en hvilken som helst aut. dyrlæge. Sikkert til varierende priser.

Er der derimod tale om kommerciel transport (ejerskift) tror jeg det er langt mere komplekst. Det kræver først og fremmest også en registrering som importør af levende dyr hos fødevarestyrelsen.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

PoulD skrev: Er der derimod tale om kommerciel transport (ejerskift) tror jeg det er langt mere komplekst. Det kræver først og fremmest også en registrering som importør af levende dyr hos fødevarestyrelsen.
Registering er vist kun nødvendig hvis det er kommerciel import. Men du kan godt importere som privat.

Speditør kan også være nødvendig
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Indlæg af Allan M »

Er det import fra whitecorals, extremecorals og andre lignende steder du ønsker fra? I så fald er der ikke tale om dyrlægekontrol.
Life is a beach and then you dive.
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Jones »

Sagen er den, at jeg gerne vil købe en særlig klovnefisk, som jeg kun kan finde i USA. Carsten og Finn fra Decocean har været så flinke at undersøge om de kan få den hjem til mig fra den grossist, jeg fandt i USA. Det slog mig bare, at man måske selv kan få den ind i landet, hvis ikke det er for besværligt (og dyrt). En helt anden mulighed er, at jeg tager den med hjem når jeg alligevel skal derover til sommer. Jeg har dog aldrig prøvet at rejse med dyr, så jeg aner ikke hvordan det fungerer. Men de priser du lister herover Poul, er jo yderst fine. Jeg krydser fingre for, at Decocean kan gøre det billigt. At fisken i forvejen er dyr er så hvad det er. Men jeg vil gerne undgå at det løber helt løbsk med fragt og diverse udgifter. Tak for gode svar.
o_O
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Indlæg af Allan M »

Spændende. Og så spurgte boner på dine vegne?
Life is a beach and then you dive.
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Jones »

Ja jeg har folk til den slags :D Nej, jeg googlede emnet og så kom denne tråd frem. Jeg genoptog så tråden i stedet for, at lave en ny om samme emne.
o_O
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"