Så er der sket lidt, jeg har været i gang med indkøbslisten og som altid når man køber brug får man jo altid lige lidt ekstra rabat når man køber noget af det der er sjovt at have med.
Jeg startede med at købe en doseringspumpe mener den er med 3 kanaler. men da Johan også havde et fluval edge 23. og efter lidt snak frem og tilbage, kom det med som merpris på den lette sum af 300 kr. så nu får herskerinden sit eget akvarium. Da hun mener at der lige er plads til det på vores badeværelse. så må tiden vise om der skal salt i det vand, eller om det bliver et at de fine akvarier med plastisk skibe og lyserøde sten.

Så skete det at der dukkede en masse brugbare ting op på nettet, hos en der hedder Jan og han bor da kun 5 min. fra mig af, super flink fyr, her fik jeg købt et osmoseanlæg og noget kul som var planen af da jeg to hjemmefra. men så fisker han da lige en elektronisk KH måler og en aquapro water tester frem. men den skulle jeg jo ikke have med, har ingen idé om jeg kan bruge aquapro water til noget, men begge dele for 300 kr og væsker til, det kunne jeg ikke stå for, sagde til ham at han skulle prøve at sætte nogle af de andre ting til salg herinde, også kunne han jo lige kigge sig omkring.

Efter jeg kom hjem var det tid til lidt nørdeleg, jeg kan se vores vand fra hanen har en KH på 8,1 og det ligger på ca. 6,1 efter det har været igennem anlægget, det er nok her det går op for kæreste (Sara) at saltvand ikke rigtig er det samme som da vi havde ferskvand akvarium, og hun lyttede lige så intens med, som jeg gør når hun snakker boligindretning.
Efter jeg har gennemgået min tid med
akvarie i mit liv, kom jeg til at tænke på, at jeg aldrig har haft et saltvandsakvarium fra nyt af, og efter lidt kiggen på nettet, var der ikke lige noget der fange mig, udover det var langt væk. så i går bestilte jeg mig for første gang et akvarium fra nyt af, valget er blevet et Innovative Marine Nano 24 er et 24 gallon (91L)
akvarie. jeg har lyttet lidt til det I skrev om ang. størrelse. på der er blevet lagt 31 liter mere i. og tænker at der ikke var nogle grund til at købe et akvarium med
lys, hvis lyset ikke kan bruges. men hvad for noget
lys kan jeg så hænge over som er godt nok. Syntes det er svært at bestemme sig.
Jeg har kigget lidt på Kessil A150W og Kessil A160WE og kigget på nettet, der er nogle der bruger dem. men er en nok? jeg holder også øje med brugt
lys da jo flere penge der er sparet på udstyr jo flere penge er der til
koraller, men når det er sagt har jeg også kigget lidt på en LED lampe der kan styres over en telefon, syntes måske bare 5000kr er lidt mange penge når man ikke har set lyset live.
Så sidder du med noget brugbar information ang.
lys og
skummer høre jeg gerne det, skummeren skal bare kunne passe i overløbskammeret og være stille.