Hjælp :-)

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Gunde1970
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2010

Hjælp :-)

Indlæg af Gunde1970 »

Hej lige et lille spørgsmål :-)

Vi er i den heldige situation at vi har solgt vores hus og skal bygge nyt :-)
Og konen har lovet at jeg må få et større setup - men mit problem er at vi nok skal bo til leje det næste år's tid og jeg er så i tvivl om jeg skal sælge alt det levende og så starte forfra eller om jeg skal flytte det midlertidig, da jeg selv synes jeg har nogle ret fede koraller og fuldvoksne fisk :-) så ville være rart at kunne beholde dem til næste setup :-)

Hilsen Thomas
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Hjælp :-)

Indlæg af MoG »

Jeg ville finde en med et velkørende Akvarie , som kan tage korallerne og have dem i pleje.
Fiskene ville jeg sælge (selvom det ikke er nemt, når man er glade for sine velindkørte fisk!).
Tænker bare at du nok får rigeligt at se til med nyt hus mv. Og så kan man nemt komme i den situation, hvor man får forsømt akvariet.

Jeg selv havde en intention om,at jeg ville beholde mine fisk da jeg lukkede mit 720 l ned. Dog kunne jeg godt at se at det kom til at trække ud og vidste pludselig ikke helt hvornår jeg kunne/ville starte op igen, da det kneb/kniber med tiden.

Og tillykke med hus-salget! :biggrin:
Morten
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Som MoG skriver, ville jeg også finde en der har pladsen til at holde nogle af korallerne. For et er planen for byggeriet, men noget andet er fakta. Og planerne skrider hurtigt med et par måneder. Og så er det hammerende besværligt at flytte rundt på et akvarie.
Ved ikke at have sværdet over nakken. Så tag den tid det tager og få det lavet korrekt fra start af. Uden noget tidspres
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10
Postnummer: 4330 Hvalsø
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Indlæg af Anden »

Behold da dine fisk sten og koraller du kan jo sælge noget så du kan komme ned i en lidt mindre tank, en ting er at være hjemløs men at man så også skulle være saltløs samtidig er næsten for meget og når der er tale om et helt år er det jo ik noget problem at flytte det, det ville jo være øv hvis det ik kunne når at komme sig før det skulle flyttes igen.
Billede
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

kommer selv i ligende situation inden for det næste år, pt er planen at flytte akvariet, men er begyndt at hælde til at sælge nogle af tingene, og finde folk der kan holde de specielle ting.
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Jeg ville også få passet de specielle koraller du har og solgt resten. Du vil jo miste alt for mange koraller hvis du ikke venter.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

Jesper ØH skrev:Jeg ville også få passet de specielle koraller du har og solgt resten. Du vil jo miste alt for mange koraller hvis du ikke venter.
Da jeg flyttede fra lejlighed til det hus jeg har nu, flyttede jeg alt indholdet over i et akvarie der var sat op i det nye, det mistede jeg intet ved. Selv om det var et stort arbejde, midt i en flytning.
Gunde1970
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15

Indlæg af Gunde1970 »

Tak for svarene :-)
Har et mindre akvarie klar og vil som flere af jer skriver prøve at starte det op og så beholde det mest spændene :-)
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Indlæg af Nicklossi »

Ellers skal jeg nok passe det, så kan du altid komme ned og kigge på det, når du får lysten ;)
Gunde1970
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15

Indlæg af Gunde1970 »

Pænt af dig :-)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"