Hjælp til værdier

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Pls443
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
9
Postnummer: 8680 Ry
Saltvand siden?: 2014

Hjælp til værdier

Indlæg af Pls443 »

Hej alle.. Så er det 14 dage siden jeg fik gang i mit juwel lido 120 men mine værdier er stadig helt ude i hampen.. Mit no2/nitrite er for høj og det er mit ammonia også no3/ nitrat ligeså for høj.. Nogen der kan hjælpe
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
13
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Hjælp til værdier

Indlæg af Hareskov »

Hej

Jo da. Bedste du kan gøre er at sætte dig på dine hænder og vente ca 8 uger mere. Derefter kan du så måle igen, og mon så ikke det er blevet bedre. Det skal jo lige kører ind

Mvh Anders
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Pls443
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
9
Postnummer: 8680 Ry
Saltvand siden?: 2014

Indlæg af Pls443 »

Hej Anders. Tak for det hurtig svar. Jeg køre med redsea sæt start sæt med kh no3 NO2 bacto start. Hvad vil du skyde på at det vil gøre ved min indkørings fase. PS. Er begyndt at få de brune alger.
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
13
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af Hareskov »

Hej Igen

Jeg har desværre ikke nogen erfaring med alle de forskellige bakterier på flaske, så jeg ved det faktisk ikke. Syntes jeg har læst meget frem og tilbage om netop det med bakterier på flasker, og meningerne er vildt spredt, så tror ikke der er et endeligt svar på det.
Jeg er faktisk netop selv ved at starte et nyt 600L op, og i det er der kommet ca 40Kg døde sten, og ca 10 kg indkørte i nu. Det som jeg har kunne læse mig til, har været at diversiteten i bakteriekulturen, blive en hel del større, ved at benytte gode levende sten. Faktisk har jeg en sten i pleje, med en musling på, så når den kommer tilbage, kommer så yderligere nye bakteriekulturer. Men uanset valg ( flaske / Sten ), så ville jeg mene at systemet skal igennem hele fasen med brune og grønne alger, før man skal foretage sig noget. Du kan da sagtes måle ind i mellem, men det er jo lidt spild af penge, da det jo ikke er færdigt med processen.
Vent du istedet med det, indtil du kan se de grønne alger begynder at dø, det er tegn på at de har optaget den næring der var, og nu begynder dit system så at være klar til det første liv.

I mit forventer jeg ikke noget, før vi engang kommer hjem fra ferie i midt Januar, så må jeg se hvordan det ser ud der. Ellers får det bare en måned mere. Det er den bedste investering du kan lave, det at give dit system en rolig opstart. Det skal du nok få mangefold igen, og det kan sparer dig for mange kr og ærgelser senere.

Nyd opstarten og se hvordan det hele udvikler sig, så er jeg sikker på det bliver godt. :y

Mvh Anders
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"