Mini polypper / zoas
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 9
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2015
Mini polypper / zoas
Hvad kalder man mini polypper - altså de der micro zoaer? De har vel en fælles betegnelse?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Mini polypper / zoas
De hedder såment Zoanthus, lige som dem større.
Alt andet er gøjl og kun med til at få folk til at ofre formuer på polypper
Alt andet er gøjl og kun med til at få folk til at ofre formuer på polypper
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 9
Aha
Er de sværere eller det samme som de store? Andre krav?

Er de sværere eller det samme som de store? Andre krav?
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 9
Andet flow? Kræver de mere flow end de almindelige? Hvad med lys?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4330 Hvalsø
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager
De kræver moderat flow og kan ik selv tilpasse sig som de store, og sætter du dem sammen vil de alm dække de små og de små kan ik lave en ret høj stilk.
Navne på polypper er zoanthus, palythoa, protopalythoa. Der er ingen Zoas/Paly's der hedder mini Zoa's ? Ang det med pop navne, ja så er det lidt forskelligt hvad zoa's hedder på de forskellige sider, og prisen kan varierer meget fra shop til privat. Det med det bare er gøgl, for at få folk til at ofre formuer er ikke sandt. Nogle Zoa,s/Paly's er sjældne og sarte og MEGET farverige, og de gror altid mega langsomt som ALLE andre sjældne koraller. Billige zoa's/Paly's gror som ukrudt, og har sjældent farve eller kun ensfarvet.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Det er da noget gøjl. Blot fordi en tentakel har en anden farve end de andre der ligner, så er den pludseligt MANGE penge værd.Jesper ØH skrev:Navne på polypper er zoanthus, palythoa, protopalythoa. Der er ingen Zoas/Paly's der hedder mini Zoa's ? Ang det med pop navne, ja så er det lidt forskelligt hvad zoa's hedder på de forskellige sider, og prisen kan varierer meget fra shop til privat. Det med det bare er gøgl, for at få folk til at ofre formuer er ikke sandt. Nogle Zoa,s/Paly's er sjældne og sarte og MEGET farverige, og de gror altid mega langsomt som ALLE andre sjældne koraller. Billige zoa's/Paly's gror som ukrudt, og har sjældent farve eller kun ensfarvet.
Og de popnavne er jo totalt tilfældige. Samme Zoanthus der sælges under flere navne og vidt forskellige overpriser.
Der er da vist ikke belæg for at de mange farvede vokser langsommere end de mere almindelige. Mon ikke det snarere er fordi dem der har investeret en formue i 10 polypper har samme tålmodighed for et lille barn juleaften. Det kan ikke gå stærkt nok
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
Alså de kaldes mini zoa fordi de er ca 1/5 af de alm størelse zoa og derved mini, trådstarter spør ik om latin navne men han spør hvad de kaldes og de kaldes mini zoa's og bare fordi i ik kender dem betyder jo ik at de ik findes, der er flere brugere der har dem her fra sf.
De mini zoa's jeg har set er alle max 1mm-1,5mm og bliver ik stører.
Det er ikke rigtigt Carsten. Polypper er der meget interesse i i udland, men igen her kommer lige lidt sjældent, og bum så bliver de sablet ned. Forstår godt de sjældne ting ikke er så udbredt i dk, hvis meningen er sådan ? Hvad vil du kalde Zoas. Ban Ban, rasta, grandis, wartermelon osv, hvis du ikke vil bruge deres navne(Pop navne) ??Carsten skrev:Det er da noget gøjl. Blot fordi en tentakel har en anden farve end de andre der ligner, så er den pludseligt MANGE penge værd.Jesper ØH skrev:Navne på polypper er zoanthus, palythoa, protopalythoa. Der er ingen Zoas/Paly's der hedder mini Zoa's ? Ang det med pop navne, ja så er det lidt forskelligt hvad zoa's hedder på de forskellige sider, og prisen kan varierer meget fra shop til privat. Det med det bare er gøgl, for at få folk til at ofre formuer er ikke sandt. Nogle Zoa,s/Paly's er sjældne og sarte og MEGET farverige, og de gror altid mega langsomt som ALLE andre sjældne koraller. Billige zoa's/Paly's gror som ukrudt, og har sjældent farve eller kun ensfarvet.
Og de popnavne er jo totalt tilfældige. Samme Zoanthus der sælges under flere navne og vidt forskellige overpriser.
Der er da vist ikke belæg for at de mange farvede vokser langsommere end de mere almindelige. Mon ikke det snarere er fordi dem der har investeret en formue i 10 polypper har samme tålmodighed for et lille barn juleaften. Det kan ikke gå stærkt nok
Senest rettet af Jesper ØH søn 15. nov 2015 12:55, rettet i alt 1 gang.
Undskyld men jeg er ved at være træt af folk der ved alt efter 1 år med korallerAnden skrev:Alså de kaldes mini zoa fordi de er ca 1/5 af de alm størelse zoa og derved mini, trådstarter spør ik om latin navne men han spør hvad de kaldes og de kaldes mini zoa's og bare fordi i ik kender dem betyder jo ik at de ik findes, der er flere brugere der har dem her fra sf.

-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
De mini zoa er meget sjældene og jeg har derfor ik selv nogle. Men de er solgt i fiskehulen og andre steder og fiskehulen har lige haft dem hjemme så prøv at ring til ham og hør om der er flere.
Og til jesperøh
Jeg forstår ik hvorfor du ik tror på noget jeg skriver, det kan da godt være du ik kan lide mig men helt ærligt er der vel ik nogen grundt til at være på den måde, vil du virkelig forsætte er du velkommen til det men du virker bare lidt bitter og inde brændt. Zoa er blandt andet disse. Det er alle zoa's dem her Parazoanthus Epizoanthus Neozoanthus Acrozoanthus Palythoa Protopalythoa osv Zoanthus findes også non-photosynthetic men dem tager vi en ande dag.
Og til jesperøh
Jeg forstår ik hvorfor du ik tror på noget jeg skriver, det kan da godt være du ik kan lide mig men helt ærligt er der vel ik nogen grundt til at være på den måde, vil du virkelig forsætte er du velkommen til det men du virker bare lidt bitter og inde brændt. Zoa er blandt andet disse. Det er alle zoa's dem her Parazoanthus Epizoanthus Neozoanthus Acrozoanthus Palythoa Protopalythoa osv Zoanthus findes også non-photosynthetic men dem tager vi en ande dag.
Undskyld mig, men det er ganske almindelige Zoas, og endda de giftige af slagsen som nærmest foræres væk her på SF. Jeg er ikke efter dig, men mener ikke folk har den store hjælp i dine udtalelser. Jeg mener jeg har ret til at skrive, hvis jeg mener tingene er helt ude i hegnet. Jeg tror folk godt ved hvem der har været ude efter hvem her på SF.Anden skrev:De mini zoa er meget sjældene og jeg har derfor ik selv nogle. Men de er solgt i fiskehulen og andre steder og fiskehulen har lige haft dem hjemme så prøv at ring til ham og hør om der er flere.
Og til jesperøh
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
Når nu vi snakker om popnavne så husker i vel de små black hornets de fik hjem i England som ik voksede sig store men bare blev ved med at være små og de kaldes nu black hole Suns og er vist også en af dem der bliver kaldt mini zoa selv om den faktisk er en af de støste minis og halvt så stor som de alm black hornets hvilket er ret stor af en mini at være.
Jeg syntes ik black hole Suns ser så små ud men det er nok fordi black hornets jo er lidt små i forvejen.
Jesperøh.
Det kan jo også være fordi det er os i eu der har fået dem først at de ik findes i din USA domineret verden.
Jeg syntes ik black hole Suns ser så små ud men det er nok fordi black hornets jo er lidt små i forvejen.
Jesperøh.
Det kan jo også være fordi det er os i eu der har fået dem først at de ik findes i din USA domineret verden.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
Undskyld jeg tager selvfølgelig fejl igen de kaldes micro zoa's i USA og derfor er de svære at finde som mini zoa's, det er utroligt som vide kan blive forældet på "et år med koraller" men nu kaldes de micro zoa's og der kan goggle vist hjælpe med foto.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Det er ikke rigtigt Carsten. Polypper er der meget interesse i i udland, men igen her kommer lige lidt sjældent, og bum så bliver de sablet ned. Forstår godt de sjældne ting ikke er så udbredt i dk, hvis meningen er sådan ? Hvad vil du kalde Zoas. Ban Ban, rasta, grandis, wartermelon osv, hvis du ikke vil bruge deres navne(Pop navne) ??[/quote]Jesper ØH skrev:[Der er da vist ikke belæg for at de mange farvede vokser langsommere end de mere almindelige. Mon ikke det snarere er fordi dem der har investeret en formue i 10 polypper har samme tålmodighed for et lille barn juleaften. Det kan ikke gå stærkt nok
Det er ganske simpelt Zoanthus.
Hvis jeg vil have nogen så kigger jeg på dem. Og ikke på hvad de hedder af underlige navne.
For mig er det helt lige gyldigt hvad de hedder. De vokser lige hurtigt/langsomt uanset hvad de hedder.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
Trådstarter spør hvad man kalder dem og svar er micro zoa's og ja det er da et popnavn men det er alså det man kalder dem og de bliver ik store selv om jeres vand er bedre end butikkens, prøv at trykke på dette link det er et tryk og det kan i vel magte.
http://lmgtfy.com/?q=micro-zoa's" onclick="window.open(this.href);return false;
http://lmgtfy.com/?q=micro-zoa's" onclick="window.open(this.href);return false;
Senest rettet af Anden søn 15. nov 2015 14:04, rettet i alt 1 gang.
Igen bestemt ingen form for viden i dine udtalelser. Nå men det ses jo også tydeligt at du skriver over alt her på SF. Det ses jo også på dit avatar, mange fisk på kort tid. Mange her inde tager det et halvt liv vedAnden skrev:Undskyld jeg tager selvfølgelig fejl igen de kaldes micro zoa's i USA og derfor er de svære at finde som mini zoa's, det er utroligt som vide kan blive forældet på "et år med koraller" men nu kaldes de micro zoa's og der kan goggle vist hjælpe med foto.

Takker ja jeg ved jeg har specielle koraller

-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
Har du trykket på link Jesper?
Alle zoa's er giftige. Jeg siger ik vi alle skal købe dem jeg svare bare trådstarter.(som den enste)
Alle zoa's er giftige. Jeg siger ik vi alle skal købe dem jeg svare bare trådstarter.(som den enste)
Micro Zoas som du kalder dem og meget få andre er bare zoanthid.
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Ifølge WoRMS findes der officielle betegnelser som Microzoanthidae og Nanozoanthidae. Så det er ikke bare "popnavne"
http://www.marinespecies.org/aphia.php? ... &id=581494" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marinespecies.org/aphia.php? ... &id=743534" onclick="window.open(this.href);return false;
Om den slags Zoa er mest udbredte i Mikronesien skal jeg ikke kunne sige
God weekend
http://www.marinespecies.org/aphia.php? ... &id=581494" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marinespecies.org/aphia.php? ... &id=743534" onclick="window.open(this.href);return false;
Om den slags Zoa er mest udbredte i Mikronesien skal jeg ikke kunne sige

God weekend
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg skriver det er zoanthids/zoanthus. Som få på Google kalder micro Zoa's
Så til trådstarter hold øje med hvad du køber, og hvad du køber det som. Mange navne ved forhandler og shop på net passer ikke så læs, Google, og få viden fra folk der ved noget mm

Så til trådstarter hold øje med hvad du køber, og hvad du køber det som. Mange navne ved forhandler og shop på net passer ikke så læs, Google, og få viden fra folk der ved noget mm
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 9
Tak for svar - jeg tror bare jeg holder mig til Micro zoas.
Jesper du nævner de giftige - det er vel palmerne der er de giftige som jeg forstår det. Hvordan ser man forskel på om de er giftige (meget giftige) eller bare zoa giftige? Er det noget med længden på "vipperne" eller hvad man skal kalde dem?
Jesper du nævner de giftige - det er vel palmerne der er de giftige som jeg forstår det. Hvordan ser man forskel på om de er giftige (meget giftige) eller bare zoa giftige? Er det noget med længden på "vipperne" eller hvad man skal kalde dem?
- hellfish
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Odense c
Bare zoa giftige???????kbrodersen skrev:Tak for svar - jeg tror bare jeg holder mig til Micro zoas.
https://da.m.wikipedia.org/wiki/Palytoxin" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 9
Er zoas da ikke som udgangspunkt giftige - bare ikke så slemt som paly?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
Alså vis du tager en sten med zoa eller paly på og hælder kogende vand på og indhalere damp vil de begge slå dig ihjel hvis du ik får hurtig hjælp men paly gør det bare lidt hurtigere.
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 8200 Århus N
- Geografisk sted: Århus
Man mister helt lysten til at holde zoashellfish skrev:Bare zoa giftige???????kbrodersen skrev:Tak for svar - jeg tror bare jeg holder mig til Micro zoas.
https://da.m.wikipedia.org/wiki/Palytoxin" onclick="window.open(this.href);return false;

- Tutter
- Rev Rokke
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 5792 Årslev
- Geografisk sted: Midtfyn
- Kontakt:
Det er sgu lidt skræmmende.Anden skrev:Alså vis du tager en sten med zoa eller paly på og hælder kogende vand på og indhalere damp vil de begge slå dig ihjel hvis du ik får hurtig hjælp men paly gør det bare lidt hurtigere.

Red Sea Reefer Nano http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=76469
brug derfor altid handsker. Og ved fragmentering briller.
Prøv og google palytoxin poisoning. Så tror jeg de fleste forstår alvoren i palytoxin.
Prøv og google palytoxin poisoning. Så tror jeg de fleste forstår alvoren i palytoxin.