Fosfat fjerner.

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Re: Fosfat fjerner.

Indlæg af ronny.w »

Carsten skrev:
ronny.w skrev:
Denne kan også kører i systemet i op til 6 mdr. og ikke kun 1-3 uger som de fleste andre produkter.

Jeg ved dog ikke om der er noget hold i at netop denne antiphosphat fra Aqua medic kan det der er fortalt, Men prøves skal det.

Er der andre som har Hørt om denne effekt på Aqua medic AntiPhosphat ( FE )
Rowaphos og andre kan da også fungere i både ½ og hele år, spørsmålet er blot ved hvilken mængde Po4 blev mediet sat i akvariet og hvormeget det skal fjerne. Mediet kan uanset om det hedder Rowaphos, Aquamedic eller blot i en pose fra Aquafair optage en given mængde Po4 og nix mere.
Så det er et rent salgs triks.

Carsten kan du foreks. give et eksempel ??

1000 L vand Med en Værdi på 7 i Fosfat.

Bruger 1000 ml Aquafair Antiphosphat ( FE )

Hvor langtid og hvordan kommer du frem til tiden som mediet optager Phosphaten.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det er ikke noget man kan beregne sig frem til, der er kun en måde at finde ud af det på, og det er ved at måle på vandet.
Hvis du derimod vil vide hvormeget medie du skal bruge, så skriver Aquafair:
Beladungskapazität ca. 54 g PO4 bzw. 18 g P/kg.
Men et fosfat indhold på 7???? er det ikke 0,7?? for ingen af de po4 sæt jeg har kan måle noget så højt
kbrodersen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
9
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2015

Indlæg af kbrodersen »

Hvad blev konklusionen på dette? Nogen der har erfaring med dette fosfat medie i længere tid?

Linket peger på en liste - hvilken har i brugt?

Altså jeg tænker på linket til ebay
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af PoulD »

kbrodersen skrev:Hvad blev konklusionen på dette? Nogen der har erfaring med dette fosfat medie i længere tid?

Linket peger på en liste - hvilken har i brugt?

Altså jeg tænker på linket til ebay
Nøøj for en gammel tråd du har fundet frem :D Kender ikke konklusionen fra dengang men jeg tror ikke der er kæmpestor forskel fra det ene fabrikat GFO til det andet. Til gengæld, i de mange år der er gået siden denne tråd var aktiv, er priserne på GFO hos de danske forhandlere bogstaveligt talt raslet ned.

Rowaphos er vel nok stadig det dyreste fabrikat, men selv for den er prisen i dag hos danske forhandlere så konkurrencedygtig, at man, efter min mening, skal være et skarn for at købe i udlandet.

Med mindre der er store beløb i forskel bør vi - igen efter min mening - købe vores varer i en butik som betaler moms, skat, vand, el, husleje og arbejdsløn o.s.v. i Danmark. Det er også en hjælp til os selv for kun på den måde kan vi have i det mindste et lille håb om, at der fortsat vil eksistere nogle få special butikker i fremtiden, hvor vi kan se en vare IRL inden vi køber.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
kbrodersen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
9
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2015

Indlæg af kbrodersen »

Ja den er lidt smågammel - faldt over den da jeg søgte efter noget andet fosfat fjerner. Prisen er dog stadig meget lav på dette produkt synes jeg, men jeg er da samtidig enig med dig i din betragtning om de fysiske butikker :-)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det var da en gammeltråd du har fundet frem.
Men jeg vil mene at konklusionen blev, at det at ikke kunne svare sig i det lange løb at købe det billige.
Men i mellemtiden er prisen på Rowaphos og virkeligt faldet drastisk. Vil men at det er faldet til omkring 50% af prisen fra dengang..
Samtidig er der så også kommet en anden forståelse for at de værdier vi jagede dengang ikke er så optimale som vi troede.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"