Bare lige for at være sikker

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Andreasj
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
12
Postnummer: 2820 Gentofte
Saltvand siden?: 2011

Bare lige for at være sikker

Indlæg af Andreasj »

Hey alle !

Jeg vil bare lige for ar dobbelt sikre mig og evt få råd eller lign høre om det er brune alger som jeg har fået her i min lille ny opstartet tank :-)

Startede det op med modnet vand, indkørte levende sten samt sand. Dato 15-10-15. Brune alger kom på besøg 25-10-15.. Og de har været der siden..

Vil lige sige at jeg har en Maxspect razor Nano led lampe på!

Og lige er tillægs spørgsmål, er der ikke noget med at man kan få alger ved for meget eller for kraftigt lys? Eller er jeg helt galt på den :)

Andreas
Vedhæftede filer
Her er lige et billedet taget idag, vil dog lige sige at det ser mere gult ud på billedet. De er mere brune :)
Her er lige et billedet taget idag, vil dog lige sige at det ser mere gult ud på billedet. De er mere brune :)
kanstrup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2002
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Bare lige for at være sikker

Indlæg af kanstrup »

Modnet vand?
henrikp
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 8960 Uggelhuse

Indlæg af henrikp »

brune alger er normalt ved indkøring af nyt akvarie, de er en del af indkøringen først brune så grønne og når de grønne forsvinder/aftager så er akvariet ved at være indkørt
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Indlæg af Anden »

kanstrup skrev:Modnet vand?
Ja modnet vand, saltvand er når det er modnet fuldt med bakterier som "cycle" vandet og derved rense det og i ny blandet vand er der vand og salte men ik nogen bakterier overhovedet og fisk og andet liv vil ik trives i nyt vand.
Billede
Andreasj
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
12

Indlæg af Andreasj »

Er helt med på at den brune alge fase er en del af opstart. :) jeg formulerede mig nok lidt ukonkret åbentbart.

Jeg ville egentligt bare gerne have bekræftet at det ER brune alger, og ikke et eller andet helt andet :)
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Indlæg af Anden »

Det er brune alger og du vil nok kun få mild algefaser da du har brugt levende bund sten og vand så køb et cuc som kan holde det nede evt bare lidt snegle og et par eremitter.

Du kan hvis du har tid bare kigge fordi og hente en tester koral gratis (lille montipora digitata frag)vis du vil have lidt at se på.

Pas på med lys ikke er for kraftigt her under indkøring og der ved øger alge vækst.
Billede
Andreasj
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
12

Indlæg af Andreasj »

tænker jeg bør vente med koraller til algefasen er ovre ? Så jeg os er sikker på værdierne er optimale.. Men jeg vil rigtigt gerne komme og handle lidt koraller hos dig når mine værdier spiller :D
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Andreasj skrev:tænker jeg bør vente med koraller til algefasen er ovre ? Så jeg os er sikker på værdierne er optimale.. Men jeg vil rigtigt gerne komme og handle lidt koraller hos dig når mine værdier spiller :D

Akvaiet har kørt siden den 15 oktober.
Det skal køre lang tid endnu får end det er klar til koraller.
Og at du har købt en "indkørt" sten og brugt vand, forkorter kun opstarten med en lille smule.
Andreasj
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
12

Indlæg af Andreasj »

Jah den er efterhånden registreret på lystavlen. Det var nu heller ikke det som jeg skrev eller spurgte om. Som jeg også skriver så skal der ingen koraller eller noget andet for den sags skyld i, før at værdierne er optimale og algefaserne er ovre. :) God aften

Andreas
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"