Det er ikke muligt at placere slangen højere da den så risikere at rive sig løs.
Nogle idéer til at undgå dette ?
Ja, men også over maximal vandstand i ferskvands karet.apfolmer skrev:Slangen fra osmolatoren, skal bare være OVER vandet.
Det er også derfor at man sætter en større slange på til sidst, så der kan slippe luft ind i den tynde slange og den tykkere så leder vandet nedMikki skrev:Mit løste sig ved at der ligger en del ekstra slange i vandbeholderen så trykket ikke fylder det over i sumpen.
Min vandbeholder er lige så høj som sumpen og skulle min ende af slangen side i den højde ville det larmen alt for meget når vandet skal ned til retur kammeret
Jeg har også gjort som Steffenhn beskriver. Har end ikke gjort det fast (synes sugekopper er noget hø). Har brugt et stykke elektriker rillerør, prikket et hul i siden af det med en saks og stukket osmolatorslangen ind i hullet. KISS styleCarsten skrev:Jeg har gjort som Steffen beskriver. Det virker perfekt.
Rørets tykkelse er ikke af stor betydning. Men vælg en størrelse så du kan bruge et par sugekopper til at gøre det fast på glasset i sumpen