Jeg har efter nogle års pause fået salt i blodet igen. jeg har besluttet mig for at starte op igen men på mindre basis ( lille bolig lille akvarie ). Jeg har det sidste stykke tid søgt en del på nette, for at finde ud af hvad det er jeg vil. jeg er kommet frem til følgende udgaver som jeg vil kigge nærmere på.
Det ene akvarie er sera marin led cube 130, altså den nye udgave med led belysning. Her har jeg akvarie, lys, skummer og diverse andre ting jeg skal bruge for ca. 4500 kr. Dertil kommer lidt ekstra udstyr i form af mere cirkulation. Det er jo en okay pris synes jeg.

Det næste er så noget dyre end det første, men sikkert også bedre. Det er red see reefer 170 som koster omkrig 7000 kr., kun for akvarie med skab og sump. Her til skal der så købes udstyr. Der er er sket en del med lyset siden jeg havde akvarie sidst, og jeg vil gerne vide hvad jeg skal købe af lys til dette akvarie. Det behøver ikke være til de mest krævende sten koraller, da jeg går uden om dem. Så hvad vil i her forslå. Det må godt være billigt. Og hvilken skummer. Den må også godt være billig men god

I må også meget gerne skrive hvis i har erfaringer med et af de to. Specielt Sera marine led cube 130.