Hvad er dette?
De er 1 til 3 mm lange. Det ligner en snegl af en art. Der er specielt på en sten og forsvinder om natten.
Identifikation - planarier
- niels228
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 3450 Allerød
- Saltvand siden?: 2014
Identifikation - planarier
Senest rettet af niels228 ons 21. okt 2015 06:56, rettet i alt 1 gang.
Akvarier skal vejes i ton.
- Wiinberg
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2014
- Geografisk sted: Odense
Re: Identifikation
Det er planarier. Sug dem op du kan ved vandskifte, og anskaf dig en gylte eller to hvis du ikke har i forvejen. Hos mig holder en gul gylte dem nede, men 6 stribet og sikkert flere andre kan også tage dem (hvis de er i humør til det).
289 liter cube - http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=72336
-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
Hej Niels.
Som Wiinberg siger.... Jeg fik dem også ind i baljen, men fik dem UD igen kort efter/under indkøringen. Gylter, rød dragonett mf tager dem hvis du er heldig, se evt. I min tråd, jeg brugte red flatworm exit med stort held til at få de allerfleste ud, derefter tog Gylte og rød dragonett resten
.... De spreder sig UHÆMMET, hvis du ikke gør noget...
Held og lykke med kampen!
Charlie
Som Wiinberg siger.... Jeg fik dem også ind i baljen, men fik dem UD igen kort efter/under indkøringen. Gylter, rød dragonett mf tager dem hvis du er heldig, se evt. I min tråd, jeg brugte red flatworm exit med stort held til at få de allerfleste ud, derefter tog Gylte og rød dragonett resten

Held og lykke med kampen!
Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Du kan begrænse dem, men ikke udrydde dem, ved at slukke lyset over akvariet og så have en enkelt spot der peger ned på en sten. Planarierne er nemlig afhængige af lys. De samler sig hurtigt hvor lyset er kraftigst og så kan de suges ud.