Er der andre gode forslag til noget jeg kan bruge i stedet for, evt. noget i ren form man måske har i et kemi lokale

pft.

Peter
jep 900g for 27 krEfter sigende kan man købe CaCl2 i matas for meget rimelige penge.
Jeg spurte faktisk inde på RF i reef chemestry tråden og fik et lidt overraskende svar:nyberg skrev:Husk kun at bruge kalciumklorid til at hæve niveauet med én gang og anvend noget andet til at holde det vedlige.
og svaret var:mastou skrev:Is it a problem to use calsium chloride for maintaining the Ca-level? Will the more chloride ions cause a problem?
/Magnus
Så det lader til ikke at være det store problemMike O'Brien skrev:Not really since chloride run's around 19,000 ppm in sea water.
Karbonat ioner kunne jo klares med natronnyberg skrev: @Mastou: Jeg tror ikke selv på, at det blot er en fastgroet opfattelse, da den i så fald deles af nogle af de store forfattere som Svein og Fosså. At klorid-balancen i sidste ende forskydes kan beregnes med hård matematikMan skal i øvrigt også have i baghovedet, at koraller har behov for karbonat-ioner i samme ombæring, som de har brug for kalcium. Karbonater tilføres ikke med kalciumklorid og vil i sidste ende komme i underskud.