når en god dag bliver ødelagt...

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Psyk-mads
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
10
Postnummer: 8200 Århus N
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Århus

når en god dag bliver ødelagt...

Indlæg af Psyk-mads »

god eftermiddag til jer, medakvarister!
Min dag startede super godt ud. Jeg døjer en del med nogle grimme alger, men her til morgen ser det ud til at de er på vej væk. Derudover så jeg også at min flotte mandarinfisk er kommet sig 100 % efter dens, efterhånden mange, eventyr gennem nedløbsrøret. Det gjorde mig glad og fortrøstningsfuld. da jeg her lidt over middag kommer hjem tager jeg et hurtigt kig på akvariet, som altid, og undrer mig over at fiskene stresser rundt! jeg kigger nærmere efter og til min store skræk kan jeg se at beklædningen (ls) på mit overløbskammer er styrtet sammen.... Jeg skynder mig at få stenene op og ser at en af dem har knust en af mine sps koraller.
Nu står jeg med et totalt synligt overløbskammer som jeg ellers var så fantastisk stolt af før (da det var gemt flot af vejen med ls), forvirrede fisk, en ødelagt koral og lidt grumset vand.

alt i alt, en rigtig lorte dag.

forresten vil i ikke være søde, de af jer der ikke har dækket overløbet med ls, at poste nogle billeder af jeres overløb så jeg kan se hvad i måske har gjort for at skjule rørene.

kan man evt stadig lime koraller op, ligesom jeg havde tænkt mig på ls'erne, eller er det umuligt på glas?

Jeg håber inderligt at jeres dag går meget bedre end min! ;-)
Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
10
Postnummer: 5792 Årslev
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Re: når en god dag bliver ødelagt...

Indlæg af Tutter »

Øv en møg dag, har ikke overløb så det kan jeg ikke vise dig. :wink:
Min dag har været bedre, jeg har sat dosis af NOPOX ned og nu står mine Zoas meget bedre. :y Nu håber jeg bare at de alle åbner sig. :be:
Brugeravatar
niels228
Foxface
Foxface
Reactions:
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2014

Indlæg af niels228 »

Hmm jeps en lorte dag.

Jeg har lavet to stykker plexiglas hvorpå jeg har limet (PU lim) døde knuste LS. Små og store stykker. De to plader har så få lov til at hærde af og blive vasket længe. Spulet og fået rimelige klø så jeg er sikker på at stenene bliver siddende.

Pladerne er derefter sat på overløbet med silikone. Herudover har jeg stablet LS op i mod overløbet så det ser nogenlunde naturligt ud.
Vedhæftede filer
20150302_171239.jpg
Akvarier skal vejes i ton.
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af MoG »

Hej Mads

Jeg har blot sat en søjle foran! :wink:
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg
Morten
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Indlæg af charlie saltvand »

Hov.... Mads, ikke noget med at "sur-stråle" :devily:

Op på hesten igen og tænk positivt. Det kunne have været MEGET VÆRRE!!! Tænk hvis glasset var gået i stykker :be:

Jeg har ikke rigtigt gjort noget for at dække mit overløbskammer, det ser således ud.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Ikke særligt sexet, men har før prøvet at skulle fange fisk i overløbs kammer jeg ikke kunne se ind i, det var en lorteleg :BA. Det er også rar at kunne se derind ved div. Rengøring.

Og med tiden kommer der jo kalklaget mm på ( som så kan skrabes af hvis man har brug for at se derind).

Men, op på hesten igen og vær lykkelig over at dit stenskred IKKE lavede total katastrofe.

Fortsat RIGTIG god dag :beer:
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Psyk-mads
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
10
Postnummer: 8200 Århus N
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Psyk-mads »

Tusind tak for svar alle sammen! Ideen med pladerne er god, tror bare ikke det kan lade sig gøre når der er vand i tønden ;-)

Det med at stille en søjle foran var faktisk ikke så dumt :-D men frigiver jeg ikke en masse skidt ved at rykke en søjle?
Du har ret Charlie! Det kunne være meget værre :-D og dit ser bestemt godt ud! Forresten ved i om gyre pumpens magnet kan tåle at være under vand?
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard

Indlæg af MoG »

Eftersom dit Akvarie ikke har kørt så længe , så vil jeg mene at du roligt kan rykke lidt rundt.. Gør det stille og roligt og lad være med at rode for meget rundt i bundlaget.
Morten
Brugeravatar
repsacc
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
11
Postnummer: 5200 Odense V
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense V

Indlæg af repsacc »

Hej jeg har en sort baggrund i akvariet og i overløbeskammeret har jeg smurt sort akvariesilicone indvendigt.
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Indlæg af charlie saltvand »

Tak tak Mads, og husk at tage de positive briller på, vi bestemmer jo heldigvis selv hvilken tilgang vi vælger :)

Jeg har læst flere steder at ydre magneten til GYRE er "full submersible"

Se bla her. http://blog.coralvue.com/maxspect-gyre- ... creations/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg har selv flere gange overvejet at sætte min ydre magnet i overløbskammer så pumpen kommer ind midt i baljen.

Hygge
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Indlæg af Anden »

Nu har jeg ik et overløb men jeg har nogle rør og andet jeg gemmer ved at hænge en sten så den dækker det meste og det kan give en fed effekt hvis man vælger den rigtig sten og så er det bare at bore et hul og lim en pind i.
Måske du kunne sikre en evt opsætning med en pind op over kanten på samme måde så kan den ik rigtig falde nogen steder.
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Billede
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg har valgt en hel anden løsning. Købte nogle af de AquaRoche plader fra Decocean, og skar dem til. De er så limet på med siliconelim.
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene

Indlæg af PoulD »

Jeg byggede en model af overløbskassen i træ og klistrede så LS stumper sammen med hvid Portland rundt om modellen. Indbyggede forskellige små hylder til koraller. På det nederste stykke går den lidt længere ud så den støtter på bunden et par steder inde midt i baljen, så den ikke kan vælte.
Se evt. de første 5-6 billeder i min tråd i signaturen
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"