Hej
Jeg har tidligere haft et lille nano saltvands akvarie som jeg lukkede ned. Nu skal jeg så i gang igen - denne gang med et 330 l. jeg har købt brugt. I den forbindelse tænker jeg at jeg vil have en Hugo til at klare algerne på stenene. Det virker ikke som om det er en særlig populær fisk? Jeg synes eller det er en sjov fætter med en sjov personlighed. Er der en bestemt årsag til at den ikke virker så populær?
Det akvarie jeg har købt indeholder desuden en koralvogter (fik at vide det var sådan en, men synes ikke de billeder jeg kan finde minder om den). Kan en Hugo gå sammen med den?
Har sat et billede ind af den her men det er godt nok meget dårligt - ved ikke om nogen kan kende den ud fra det?
Hugo
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 9
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2015
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 2200 København N
- Saltvand siden?: 2010
Re: Hugo
Hugo skulle efter hvad jeg har erfaret altså være en ret populær fisk, netop som du skriver angående personlighed og algespisning. Så den skulle der ikke være noget problemer i at købe.
Mht fisken på billedet ligner det godt nok en koralvogter (Neocirrhitus armatus) på formen og måden den hviler på stenen. Men farven genkender jeg ikke. Så ved ikke hvad det er for en fisk desværre. Mon ikke der er en anden der kan svare på det
Mht fisken på billedet ligner det godt nok en koralvogter (Neocirrhitus armatus) på formen og måden den hviler på stenen. Men farven genkender jeg ikke. Så ved ikke hvad det er for en fisk desværre. Mon ikke der er en anden der kan svare på det

- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Det er en koralvogter. Paracirrhites forsteri er mit bud, selvom dit billede ikke er så godt..
Morten
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 9
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2015
Paracirrhites forsteri kunne være et godt bud, men kan sådan en godt enes med en Hugo?
Har tidligere haft en Hugo og den spise også flagefoder, men ved godt det kan være et problem med føden. Med hensyn til alger så tager den vel de almindelige grønne alger - gør den ikke?
EDIT: Fandt lige en kompatibilitetsliste og kan se at de skulle kunne gå sammen uden problemer.
Har tidligere haft en Hugo og den spise også flagefoder, men ved godt det kan være et problem med føden. Med hensyn til alger så tager den vel de almindelige grønne alger - gør den ikke?
EDIT: Fandt lige en kompatibilitetsliste og kan se at de skulle kunne gå sammen uden problemer.