Hej Jonas..... Hvor er jeg dog enig

.
Derfor.
Her er min balje
Side1.
Enden.
Side2.
Fotos taget lige nu, som i nu.
Baljen har kørt 4 md. I morgen og jeg er SVÆRT tilfreds med hvordan det hele er forløbet.
Jeg køre fuldt Triton og har gjort dette fra dag 1.
Det jeg er mest glad for pt er nok mit DIY lys, som er en combo af led og T5 ( pacific sun og ATI). JEG ELSKER shimmer i vandet og sol op/ned og JEG ELSKER det gode "brede" lys T5 rør giver.... Så dette er løsningen her i huset til jeg får råd til én eller to af de fine hybrid lamper.
Jeg købte få døde sten og så købte jeg indkørte sten ved et par gæve gutter. Jeg bandede fælt over at have fået bla. Planariea og lidt glas roser ind med disse sten, men jeg tror at det at de var godt indkørte og uden for meget po4 i, har været medvirkende til at min indkøring er gået så glat.
Fejl/nedture..... Der er gjort et par fejl hen ad vejen. Fx.
Tjekkede IKKE mit ny indkøbte "levende" bundlag for fremmedlegmer.... Efter ca 14 dages indkøring fandt jeg et stykke metal i bundlaget, godt rustent. PIS. tjek altid dit nye bundlag.
Er rigtig glad for dværgkejsere, købte derfor hvad vi ( forhandler og jeg) troede var en fisheri's dværg kejser... Det har så vist sig at være en Rusty, som er kendt for og glad for at sutte på lps.... PIS! Så den skal ud når jeg får den fanget.
Satte mit Halloween søpindsvin i karantæne i refugium da det bliver ved med at flytte rundt på mine små Frags i DT. Resultat.... Den åd næsten alle mine makroalger

PIS.
Jeg er meget imponeret af min vækst og den måde baljen køre på med MEGET stabile værdier, det er en fornøjelse IKKE at skulle lave vandskifte.
Jeg er VILD med din flotte balje

og da jeg skulle igang igen undersøgte jeg hos både decocean, Bima og andre om de kunne lave en balje med de mål jeg har nu, men med et drop i enden, da jeg elsker lokket ved en drop balje..... Det blev så bekosteligt at jeg i stedet besluttede at få lavet søheste tårnet, som forhåbentligt snart kommer igang her i Sydhavnen.
Velkommen på Triton vognen, jeg håber du bliver glad for det. På reef2reef og Ultimatereef kan du læse om flere der køre Triton i "nano- baljer, det kan sagtens lade sig gøre.