Ja, det ligner mest en capitata. Den har ikke kamme, men buler.
Nu prøver jeg at sætte den så den kun får T 5 lys og så må vi se om den ændre adfærd og farve.
Go dag til alle
Tykki skrev:Det er blevet pænt Charlie. Ingen mekanisk filter??? Nul skummer?
Når det passer dig min venTykki skrev:Åh, jeg troede ellers lige du havde fået hår på brystet! Hvornår gir du en hurtig kop brun vand og et kvik kik på baljen?
Hvilke alger har du? Og hvad har du over af lys?charlie saltvand skrev:Mange tak for de pæne ord![]()
Nu må vi se hvordan det hele så arter sig på den lidt længere bane.
Jeg er selv mest positivt overrasket over at min P og min po4 er så forholdsvise lave som de er, da jeg ikke har haft den store vækst af makro alger endnu.
I den forbindelse lavede jeg også en idiotisk fejl, jeg satte mit Halloween søpindsvin i skammekrogen i mit refugium, med det resultat at det åd hovedparten af makro algerne![]()
![]()
Har heldigvis fået efterfyldt med nye fine alger.
Med det der svin!!!det tager ALT på ryggen oppe i DT. Vil ikke blive overrasket over at se det bære rundt på min søjle en dag jeg kommer hjem.....
Tykki skrev:Det er blevet pænt Charlie. Ingen mekanisk filter??? Nul skummer?
jo jo Dan.... Sorry hvis den går under mekanisk filter.... Det tænkte jeg ikke at den gør.... Der ER skam skummer på. Men der er ikke nogle filter svampe, skumfiduser, filter vat eller lignende.... Det var Dét jeg mente
Øv for en rød cottonalgecharlie saltvand skrev:Takker for de pæne ord Jonas og godt at hører at det spiller hos dig.
Af alger pt har jeg red/pink cotton....grrr og caulerpa racemosa ( tragt/vaffel formet) og Chaerto. Dertil lidt tråd alger på siderne/glasset. Af lys har jeg 10watt Harald-skrald led og en spiral sparepære. I min gamle balje havde jeg rødt lys også i form af ikea led og det voksede godt der. Jeg prøver at sætte dette til i morgen. Det er begyndt at vokse en smule, men ikke nok syntes jeg.
Ja, jeg holder nøje øje med mine værdier.
Er du gået Triton?
Hygge og godaften.
+1MoG skrev:Det ser sgu bare godt ud Charlie!
+2bima skrev:+1MoG skrev:Det ser sgu bare godt ud Charlie!