Ingen pods tilbage i tanken

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Ingen pods tilbage i tanken

Indlæg af Tykki »

Har haft så mange at jeg kunne skrabe dem af ruden, nu er der nul. Dog er der tons i sumpen. Min pincet tager en del, og jeg har haft en ung koran kejser som også nippede hele tiden, men kan to fisk virkelig æde mig ud af huset på den måde? Kommer de igen på et tidspunkt? Øv altså :crybaby: :crybaby: snøftende og spørgende hilsner, Dan
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Ingen pods tilbage i tanken

Indlæg af charlie saltvand »

Dan, jeg tror det er en kombination mellem det at du har fisk der ELSKER pods og så at du har rodet så meget med baljen som du har inden for de sidste par måneder? Bare et gæt :). De burde jo løbende komme igen da du har MASSER af steder i både sump og i DT hvor pincet snuden ikke kan komme ind. Har du ændret andre ting? Fx tilsat filter vat eller andet mekanisk filter?

Ps. Duncan gror og gror så du kan snart få en ÆGTE Lord Mike frag retur, hvis det kan være en trøst.

Hygge fra slusen
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

mange bud på hvorfor de mangler men hvad sker der hvis de ikke er til stede?
til info var det rigtig mange link i artiklen om de forskellige dyr,prøv at læse hvad de gør i dit system:)
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Tykki »

Tja jeg må væbne mig med tålmod. Fedt Charlie , sig endelig til når jeg kan hente en klods Duncan , og tak Ole .
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Tykki »

Charlie , ingen ting er ændred her . Kun sten alger og DSB som filter, kejser væk, og lidt nye læs er sat på plads.
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

jep tålmod og fjern de aiptasia du finder. :wink:
pods er nesten umuligt at se i sedimentet.for at se dem skal du fjerne noget af sedimentet og ligge det under et mikroskop eller brug et forstørrelses glas.
jeg er mer nervøs for du mangler orme da de vender bunden for sediment detritus og sådan meget bedre end pods
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Indlæg af charlie saltvand »

Har du fået noget hitchhiker kryb ind med de nye sten der æder pods i stor stil? Bare en tanke......
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Indlæg af Anden »

Har du nok sten i til dine fisk?

Jeg så lige den her idag der er ikke nok sten i til de fisk:-/
http://saltvandssiden.akvariefisk.dk/fo ... 23#SiteEnd" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Tykki »

Sten er der nok af, ca 70 kg, og der er orme som en i helvede. Jeg er oppe på tre frost terninger plus en sjat tørfoder i hovedtanken, og en frost terning i sumpen om dagen, og der er 5 fisk i små til medium størrelse. Dertil en del fireworms naturligvis. PODS i sumpen angriber alt der bliver smidt der i, og ormene i min DSB hænger med halvdelen af kroppen oppe når der er mad. Der er ingen spor af detrius overhoved, så det må jo virke.
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"