bedste begynder saltvandsbog?
bedste begynder saltvandsbog?
Hej...
jeg tænkte på at anskaffe mig en bog om det at holde saltvands-akvarie, men for ikke bare at smide penge ud af vinduet fordi jeg har købt en bog jeg ikke rigtig kunne bruge til noget. vil jeg gerne vide hvilken bog jeg skal købe for at blive sat ordenligt ind i det at holde saltvands-akvarie.
altså hvad er jeres bud på den "perfekte/ultimative" nybegynderbog (nybegynder med stort N!)
MVH. Rasmus Andersen
EDIT: må gerne være på engelsk, men helst dansk
jeg tænkte på at anskaffe mig en bog om det at holde saltvands-akvarie, men for ikke bare at smide penge ud af vinduet fordi jeg har købt en bog jeg ikke rigtig kunne bruge til noget. vil jeg gerne vide hvilken bog jeg skal købe for at blive sat ordenligt ind i det at holde saltvands-akvarie.
altså hvad er jeres bud på den "perfekte/ultimative" nybegynderbog (nybegynder med stort N!)
MVH. Rasmus Andersen
- mastou
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus
Re: bedste begynder saltvandsbog?
Prøv at kigge i disse tråde:RaLLe skrev:Hej...
MVH. Rasmus Andersen
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... ef+secrets
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... highlight=
ellers kan du prøve at søge på forum der er mange tråde om emnet

God læselyst..
/Magnus
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
RaLLe skrev:var lige inde og kigge på amazon.co.uk efter bogen "Reef secrets - starting right" og der står den til 254.60 £ - altså lidt 2500 kr. !!! kan det virkelig passe?
Hvis du havde kigget øverst på siden ville du have set, at der var en anden der solgte den for £ 19,76. Og at den sælges fra ny af for £ 29,95
Mon ikke der skulle have stået £ 25,46
- Henrik_skb
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 8660 Skanderborg
- BatLuder
- Kejser fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Jeg vil helt klart anbefale John H. Tullock. Hans bog "Natural Reef Aquariums - Simplfied Approaches to Creating Living Saltwater Microcosms" er genial, herligt skrevet og forklarer alt, ikke kun hvordan men også hvorfor. Det er den bedste bog jeg har læst om emnet, og den kan også lånes på biblioteket.
Han har også skrevet en meget lille bog "Your First Marine Aquarium", en sød lille bog som kort fortæller hvordan, men ikke hvorfor og går ikke ret dybt, den er også ret tynd. Udemærket til hvis et barn skal starte et lille nano (hvis barnet kan engelsk).
Han har også skrevet en meget lille bog "Your First Marine Aquarium", en sød lille bog som kort fortæller hvordan, men ikke hvorfor og går ikke ret dybt, den er også ret tynd. Udemærket til hvis et barn skal starte et lille nano (hvis barnet kan engelsk).
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 8362 Hørning
- Geografisk sted: Danmark
En god begynderbog er en bog, som den giver begynderen en grundlæggende forståelse for diverse processer og forhold, der herkser i saltvandsakvarier. Og så skal den på en saglig måde lære begynderen om fordele og ulemper ved at anvende forskellige former for tekniske hjælpemidler. Og så kan jeg personligt også godt lide, hvis bogen inspirerer til forskellige typer af saltvandsakvarier, som f.eks. koralrevs-, koldtvands-, middelhavs-, sandzone-, søhesteakvarier m.fl.