Anbefal en returpumpe.

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Anbefal en returpumpe.

Indlæg af Tykki »

Ville så gerne have en ny retur som virkelig er lydløs, uden resonans og en man ikke behøver stille på svampe osv. Min hovedtank er på 500 liter og returen behøver ikke være med kraftig ydeevne. Har pt en tunze cilens og den er oh, men mangler lige det sidste før den faktisk lever op til sit navn. Gi nogle bud! Mvh Dan :beer:
Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
10
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: Anbefal en returpumpe.

Indlæg af thni »

Sicce :GO
Mvh Thomas
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Tykki »

Kører du med en sådan selv Thomas ?
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Indlæg af palamo123 »

Jeg kører med Ehein Compact 2000. God og fint støjniveau
Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Tykki »

Den ligner jo tunze på en prik med sugekopper osv. Der må være nogle alternativer til sicces. Har faktisk ikke kørt eheim siden jeg havde ferskvand. De laver da kvalitet så vidt huskes.
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af MoG »

Altså Dan.. Hvis du vil smide lidt mønter efter noget kvali, så tillader jeg mig lige at nævne klassikeren... RD!! Dette mærke nævnes jo aaaltid når der tales om pumper med lavt støjniveau.. Kører selv med en 5000liters RD på mit, og den siger sgu ikke meget.. Er ret så sikker på at de helt nye udgaver er endnu bedre! Men de koster selvfølgelig også derefter ..

Et andet - og billigere alternativ , er jo nogle af de billige dc pumper (såsom jebao) som en del er glade for.. Har ikke selv erfaring med dem dog.

Men nu ved jeg ikke hvor meget fiskehandleren har tænkt sig at smide efter en ny returpumpe!? :biggrin: :beer:
Morten
Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
10
Postnummer: 4220 Korsør

Indlæg af thni »

Ja sicce minder meget om tunze. Har haft begge og skulle jeg have ny blev det sicce(har tunze nu). Den siger bare mindre
Mvh Thomas
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Tykki »

Morten dog, provokatør!!!! Fiskehandleren er en blanding af jysk, skotsk og jødisk blod, men vil gi kassen for en god retur til mit low tec akvarie. Har kun lyden af min retur som irritere mig pt, ellers er det jo et lydløst set up. Må kikke nærmere på red devils pumper en af dagene. Tak Thomas for at dele dine erfaringer. Dan
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af MoG »

Hahah! :beer: :hehe: (dog ikke ment som provokation! Bare gas!) :biggrin:

Du må dog endelig ikke forveksle red Devil og red dragon! Der er pokkers til forskel!

Red Dragon mente jeg! :biggrin: kan godt se at forkortelsen RD kunne misforstås..

Men her kan du lure og evt. Bare savle! :biggrin: http://royalexclusiv.net/Foerderpumpen/ ... 1_121.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Morten
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Tykki »

Så forstår jeg sgu bedre det ikke var til at finde dem til andet end havedamme!!!!!! Takker ydmygt!
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Tykki »

Men hold da kæft med watt de skide pumper bruger, og jeg som har øko baggård :crybaby:
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: middelfart

Indlæg af Thue »

Det er svært hva man skal vælge, red dragon eller abyzz er nok svaret på de mest lydløse pumper på markedet men de koster desværre også kassen, og ikke nok med det så er de møg dyre i reservedele. Så man må selv gøre op om man syntes det er det værd.

Dc pumper har næsten ingen resonans men de fleste modeller har en lidt irreterende turbine lyd, men det kommer nok an på hvor lyd følsom man er.

Har selv lige fornylig købt ny retur som jeg glæder mig til og få sat på systemet, og hva man skal vælge er jo altid svært, personligt ville jeg helst have haft red dragon men og give over 600euro for en pumpe er lige i over kanten men syntes det mest frække er at hvis feks der ryger et eller andet i pumpen så koster reservedelene fra 300 euro og op, og det er sku ikke okay i mine øjne for sådan en dyr pumpe.

Jebao dc har jeg prøvet og haft hjemme og denne pumpe er meget billigt udformet hvis du spørger mig, ikke nok med det så dens yde evne i ltr pr time syntes jeg ikke og kunne genkende da jeg have en 2300l new jet som nærmest kunne pumpe det samme op som en jebao 6000, og så dens watt forbrug passede slet ikke over ens med det den var opgivet til det var noget højere.

Mit valg blev en dc pumpe fra deepwater aquaristik, denne pumpe bliver solgt under mange forskellige navne da det er et Kina mærke som mange putter deres egen label på, bla skimtz, derkron og overnævnte samt ecotech nye dc pumpe som ikke er kommet på markedet endnu, de siger dog at indmaden er anderledes meen mon dog. De har dog lavet en anden strømforsyning og controller til pumpen så derfor også dyrer.
Den pumpe jeg valgte har selv Klaus fra red dragon sagt i en tråd på rc at de ikke kan sammenlignes med andre Kina pumper da han kender fabrikken og ved hva de laver. Hehe hans rd 2 pumper kom derfra selvom han nok ikke vil stå ved det.

Men har ikke sat pumpen til endnu kun testet den i en spand vand, den virker godt bygget men har desværre også denne turbine lyd, men der er virkelig smæk på vandet, min pumpe er en 8000l og på fuld drøn bruger den 50w og ved det laveste trin kun 18w så er meget spændt på og kople den på systemet.
Hvis man går ind og kigger på aquabee nye dc pumpe minder den også rigtig meget om deres model 8000 men igen har aquabee lavet lidt om på design og controller men skulle ikke undre mig om de bruger samme block

Mvh thue
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af MoG »

Ja det koster lidt knaster og have kørende .. Min 5000l bruger 60w og min eheim cirkulationspumpe på min kalkreaktor bruger 65w.. Det er et par strømslugere!

Men vil du have lydløst.. Så skal du nok kigge i retning af disse Red dragon pumper..

Men men men... Der er som sagt mange der kører med dc pumper fra jebao eks. Som er glade.. Så du kan jo lige vente og høre fra folk som bruger dem.. Inden du svinger visakortet og høvler 3000kr af kontoen til en RD..
Morten
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Indlæg af Ryom »

Jeg købte for nylig en jabao 8000 liters pumpe. Udelsen kan jeg ikke klage over. Men vil sige at hvis den skulle være i min stue. Så ville jeg blive træt af den turbine lyd der kommer derfra.
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Indlæg af PederP »

Går selv og lurer på en opgradering.
Er der nogen der har prøvet den her?: http://www.deepoceanshop.dk/teknik/pump ... ex/v6.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Den er 30% billigere end en med RD klistermærke. Det frister mig lidt.
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

he he heheh :biggrin:
hvad med den her
http://www.amazon.de/Jebao-DC-3000-Tauc ... ao+dc+3000" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fish-street.com/jebao_dc3000 ... eturn_pump" onclick="window.open(this.href);return false;
eller
http://www.aquafair.de/product_info.php ... ts_id/4033" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4200 Slagelse

Indlæg af den_ »

jeg køre selv med jebao dc-3000 og er yderst tilfreds med den og jeg kan ikke høre den køre og den køre på næst højeste trin
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg vil også mene at en DC pumpe må være det du skal gå efter.
De har godt nok den turbinelyd, men da jeg jo ikke formoder at den står fremme, men pænt pakket ind i et skab, burde lyden ikke være generende.
Dc pumperne har jo også den fordel at du kan justere på flowet, og mindre flow mindre lyd. Mon ikke sådan en som Ole foreslår, Jebao 3000 liters udgave burde kunne bruges
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Tykki »

Tja den ser jo godt ud og er nærmest gratis i forhold til. Det er da et forsøg værd
Brugeravatar
niels228
Foxface
Foxface
Reactions:
11
Postnummer: 3450 Allerød

Indlæg af niels228 »

jeg har en DC jebao 6000 i min 700 liter tank. den siger ikke et kuk. Mit støj problem er mest at jeg kan høre boblerne fra skummeren eller min gyre pumpe.

Af og til er der fisk der plasker i overfladen.
Akvarier skal vejes i ton.
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Ang returpumpe så ville jeg vælge et godt mærke, og smide det extra efter den. Du kan hurtigt bruge en del penge på Kina ting, og dermed nå op i pris pga fejlkøb inden den rigtige pumpe findes. Jeg købte en jebao DC 3000 pumpe, da jeg havde en aquabee 2000/1 pumpe som larmede. Aquabee pumpen er på 2000L og jebao jo 3000L. Jeg satte jebao til men den kunne slet ikke løfte samme vandet op i tanken, som aquabee :/ faktisk så lidt at jeg droppede pumpen igen. Så herfra køb kvalitet fra start til slut, det er det du bliver gladest for, og også den måde du sparer flest penge.
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Indlæg af Anden »

Selvfølgelig red dragon men hvis du har bare en' bølge pumpe så kan er det spild af penge for så høre du bølge pumpe over retur også hvis du "bare" køber en eheim 1250 til ca 1/3 af en RD.
Billede
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"