Hej.
Jeg har haft to uheldige skummer episoderher over sommeren. Begge medens jeg ikke var hjemme så der kunne gøres noget hurtigt.
Begge gange var der tale om skummere der simpelthen stoppede med at skumme. Den ene gang var det blot venturien der skulle blæses ren for salt, den anden gang kunne jeg simpelthen ikke få gang i skummeren igen og valgte så at skrotte den. Dvs der har ca været omkring to gange 1 uge, hvor der ikke har været en skummer på systemet. Før det lå min nitrat altid på nul, men efter episoderne er den kommet op på 5. Er det noget jeg skal være nervøs for eller vil systemet rette sig ind igen? (der er i dag en velfungerende skummer sat til).
Passende mængde nitrat
-
- Foxface
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 8620 Kjellerup
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Kjellerup
Re: Passende mængde nitrat
En nitrat på 5 skal du bare være glad for, kontra en på nul. Mange sigter efter en på 2 - 5 ppm.
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 8200 Århus N
- Saltvand siden?: 2015
- Geografisk sted: Århus
Men gælder det også i mit tilfælde? Hvor det højest sandsynligt er pga en inaktiv skummer.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
Yep Mads... Det betyder ikke noget, bare hold den på MAX 5.... Gerne lidt lavere...
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;