Pest anemoner vs filfisk

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Pest anemoner vs filfisk

Indlæg af Anden »

Hejsa jeg ville lige fortælle om min nye filfisk.

Jeg har et 160 liters akvarie som jeg bruger til Extra sten og blindepassager og så henter jeg tit ting hos folk der er ved at lukke ned og så sker det tit at man får forskellige ting med hjem og fra private har jeg fået ball-anemoner mojano-anemoner og jordbær-anemoner(ik rigtig pest) og butikker har tit glasroser/aiptasia-anemoner og mojano-anemoner og mine rejer tager glasroser men ik de andre så har jeg haft en filfisk før som ik rigtig tog noget men i fredags købte jeg en alm filfisk hos Carsten i decocean og den har nu taget alle pest anemoner undtagen mine ball-anemoner og to mojano så det er en Hit denne gang.

Jeg ved godt det er hit or miss med dyr og pest anemoner men jeg syntes da lige det skulle nævnes.
Billede
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Pest anemoner vs filfisk

Indlæg af pederrevnørd »

Jeg har oplevet det samme som dig, og min balje var hårdt angrebet af de glasroser og revanemoner. Jeg havde faktisk opgivet - idet de fleste sad steder hvor jeg ikke kunne nå.

Idag er de alle væk :-)

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Pest anemoner vs filfisk

Indlæg af Anden »

Det er da vildt når jeg ik læse andet end at filfisk går i flere uger før de kommer frem og før de begynder at nappe i pestanemoner men denne er godt nok frisk men selv om jeg sider klar med iPhone så har jeg ik set den spise noget i nu.

Jeg har også xenia og kæmpe ikke pulsene xenia mon den også vil tage dem?

Jeg har smidt montipora undata,montipora digitata,zoa's, skiver, Pocillopora, montipora "plade", greenstar polyp, og lidt Gorgonia så må vi se om den også er reef safe.
Billede
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"