Klam orm
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 8381 Tilst
- Saltvand siden?: 2015
Klam orm
Kære forum
Jeg fandt to af disse absolut ucharmerende orme i mit akvarie forleden - var ikke just stolt over at rode rundt med dem, men ud kom de da. Nu er mit spørgsmål så hvad det er for nogle dyr og om jeg skal forvente at finde flere. Nogle der har erfaringer med dem?
Jeg fandt to af disse absolut ucharmerende orme i mit akvarie forleden - var ikke just stolt over at rode rundt med dem, men ud kom de da. Nu er mit spørgsmål så hvad det er for nogle dyr og om jeg skal forvente at finde flere. Nogle der har erfaringer med dem?
- Kasper j.
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2007
Re: Klam orm
Den er klam den der
Det er mange forskellige arter og nogle bliver ikke større end den på billedet. Bare husk at du ikke må rører ved dem da de små hår som sidder på den stikker som på en kaktus og de er giftige. Det er især et problem hvis du har allergi.

Det er mange forskellige arter og nogle bliver ikke større end den på billedet. Bare husk at du ikke må rører ved dem da de små hår som sidder på den stikker som på en kaktus og de er giftige. Det er især et problem hvis du har allergi.
Mit 216 liters Cube viewtopic.php?f=92&t=60170&p=579161#p579161
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4330 Hvalsø
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager
Hvis du syntes den er klam så skal du se de klamme ting den æder så det ik ligger og bliver et problem for vandkvalitet og hvis der ik var noget til dem at æde så var de der jo ikke.
Det er som andre siger et nyttedyr og dem vil du finde mange slags af og fælles for dem alle er man skal være forsigtig når man pille ved dem, men det er det helt rigtige at poste et foto for ik alt du finder er gode dyr og nogle skal fjernes.
Det er som andre siger et nyttedyr og dem vil du finde mange slags af og fælles for dem alle er man skal være forsigtig når man pille ved dem, men det er det helt rigtige at poste et foto for ik alt du finder er gode dyr og nogle skal fjernes.
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 10
Puha, 40 cm... så har jeg vist ingenting at brokke mig over
Jeg heldigvis handsker på, så har ikke været i direkte kontakt med dem.
Du (Anden) kan selvfølgelig have ret i at det den lever af er langt mere klamt, bare for at være nysgerrig, er det fiskeafføring eller råd de lever af??

Jeg heldigvis handsker på, så har ikke været i direkte kontakt med dem.
Du (Anden) kan selvfølgelig have ret i at det den lever af er langt mere klamt, bare for at være nysgerrig, er det fiskeafføring eller råd de lever af??
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4330 Hvalsø
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager
De lever af alt de gamle/extra mad og detritus som er delvist nedbrydt organisk materiale fra planter og dyr, eller er der døde fisk tager de også dem.
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 10
OK...
Jeg er blevet klogere. Det skulle jo også gerne være meningen
Tak for jeres svar og fortsat god sommer
Jeg er blevet klogere. Det skulle jo også gerne være meningen

Tak for jeres svar og fortsat god sommer