Mine klovnfisk er flyttet ind i min fine vidunderkoral. Korallen er ikke mere helt udfoldet fordi klovnene gerne vil begraves i korallen. Stresser det min koral? Hvordan får jeg klovnene til at lade korallen i fred?
Klovnene vil ikke bo i min hammerkoral, og jeg vil helst ikke have en anemone. Men måske er en bubbletip alligevel den bedste løsning?
Klovne for hårde ved min koral?
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
Re: Klovne for hårde ved min koral?
Lige præcis en vidunderkoral kan godt tage så meget skade af nusseriet at den kan gå til.
Lav en hat til vidunderkorallen af noget tagrendenet så klovnene tvinges over i en anden koral.
Men lettest er at sælge enten den ene eller anden part. Det er ikke sikkert de hopper over i en BTA
Lav en hat til vidunderkorallen af noget tagrendenet så klovnene tvinges over i en anden koral.
Men lettest er at sælge enten den ene eller anden part. Det er ikke sikkert de hopper over i en BTA
SPS : Stability provides succes
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 8240 Risskov
- Saltvand siden?: 2012
mine klovne har altid været fans af sarchopython, så det kan måske også være en mulighed at forsøge at få dem derover, det er dog min erfaring at de først har sat sig i hovedet at de bor i en koral, er de svære at få til at rykke teltpælene
- nbd
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Kolding
Tak for tippet - nu er klovnene hjemløsenielsk skrev:Lav en hat til vidunderkorallen af noget tagrendenet så klovnene tvinges over i en anden koral.

- repsacc
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 5200 Odense V
- Saltvand siden?: 2014
- Geografisk sted: Odense V
Det må være fort knox for klovnefisk