Kessel160we vs maxspect celestial c35f

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Kessel160we vs maxspect celestial c35f

Indlæg af Anden »

Kessel vs maxspect.

Jeg har i denne uge pillet lys af mit 125liters rev og sat 2 t5 rør over og så i højre side en celestial f35 og i venstre side en kessel 160we og nu er jeg total forvirret og min ven med par-meter kan ik lege de næste par uger og da jeg skal købe en lampe til nu her så ville dert være fedt hvis en med lys forstand ville kigge forbi og lige give et par råd.

Er der nogen der ved om kessel kan bliver mere mørk i det blå lys med controler end uden?

De sider side om side og resten af huset/akvarier er mega rodet pga flytning og ombytning osv men der skulle være lidt at kigge på så en evt tur ik er helt spildt.
Billede
Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
10
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: Kessel160we vs maxspect celestial c35f

Indlæg af thni »

Tror ikke du kan skrue kessilen mere op med controlleren . Den gør bare så du kan styre lys tiderne :) og selvfølgelig farven, men som sagt ikke mere end knoppen kan
Mvh Thomas
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10

Indlæg af Anden »

Knoppen kan jo kun vælge blå/hvid eller en blanding og ik fuld knald på blå og hvid på samme tid kun en fesen blanding så tænker jeg bare om kontroller kunne gøre noget ved det lyseblå lys eller om det ville koste mig en kontroller at finde ud af jeg skulle have 3 maxspect istedet for to kessel.
Billede
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af Mic4700 »

Hvad er dit mål ? , vil du sammenligne par værdier, eller er det for og se på vækst forskelle mellem de forskellige lys typer , så husk samme koral typer under hver af dine opstillede lamper ,så det blir så troværdigt så muligt. :wink:
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10

Indlæg af Anden »

Det var bare for at se hvilken lamper jeg skulle ende med og det er vel udsenet jeg går efter men det virker som om kessel vil skade/brænde koraller hvis jeg sætter den på max eller bare der hvor jeg syntes den ser bedst ud og med min maxspect ved jeg at den ik brænder på max og der ser den fin ud men kessel ser nu lidt bedre ud bare lidt for fesen i det blå.

Måske jeg bare skal lege lidt mere men hvis andre ved noget om de lamper så ville jeg da gerne høre lidt om dem.
Billede
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af Mic4700 »

Anden skrev:Det var bare for at se hvilken lamper jeg skulle ende med og det er vel udsenet jeg går efter men det virker som om kessel vil skade/brænde koraller hvis jeg sætter den på max eller bare der hvor jeg syntes den ser bedst ud og med min maxspect ved jeg at den ik brænder på max og der ser den fin ud men kessel ser nu lidt bedre ud bare lidt for fesen i det blå.

Måske jeg bare skal lege lidt mere men hvis andre ved noget om de lamper så ville jeg da gerne høre lidt om dem.

Ok, jeg har en kessil A350w tuna blue. over mine fragmenter , den kører på fuldt skrald 40cm. over vandspejl ,men den kommer aldrig til og brænde nogle koraller tvært imod kunne der godt være mere power på kan jeg se , i mit Display med T5 vokser samme koraller over dobbelt så hurtigt , og med flotte vækstspidser, er ellers rigtigt glad for min kessil den køre bare uden problemer og på den visuelle side ser lyset virkeligt godt ud syntes jeg , men lidt fesen rent vækstmæssigt i forhold til T5. :wink:
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10

Indlæg af Anden »

40cm ja ok min hænger måske 10cm over.
Billede