Jeg er nu igang med at teste min rørføring - og det er faktisk gået rigtig godt - men jeg ser så at mit overløb er utæt.
Hvis jeg kun fylder overløbet op løber der en lille smule ud i bunden af akvariet - det er stadigvæk inde i akvariet, men jeg har måske været for hård da jeg rensede det, så nu er det lidt utæt - betyder det noget?
Jeg vil helt klar forsøge at stoppe det med silikone - men tænker bare om det gør den store forskel hvis der er en lille utæthed?
utæt overløb
-
- Søstjerne
- Reactions:
- 9
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2015
- KasperT
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8660 Skanderborg
- Saltvand siden?: 2012
Re: utæt overløb
Det betyder jo bare at hvis sumpen eller rør bliver utæt så kan en større del af vandet sive ud, alt efter hvor højt i overløbet dine rør sidder.
Og så må din retur ikke være slukket for længe hvis dine rør sidder lavt, for så løber din sump jo over.
Og så må din retur ikke være slukket for længe hvis dine rør sidder lavt, for så løber din sump jo over.
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Hvis vandet kan komme UD af overløbet , så kan vandet fra selve akvariet også komme ind i bunden af overløbet ... Det er ikke så hensigtsmæssigt, da du kan risikere at tømme akvariet i din sump ... Afhængig af hvordan dit nedløb er lavet/hvor højt det står i overløbet.. Altså hvis du slukker din retur/strømmen går.
Det siver jo selvfølgelig lige så stille, men går strømmen og du er væk hele dagen, så er der risiko for et vådt gulv..
Kasper var hurtigere!
Det siver jo selvfølgelig lige så stille, men går strømmen og du er væk hele dagen, så er der risiko for et vådt gulv..
Kasper var hurtigere!

Morten
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvad er en lille smule?