Joo, det blev til ny
skummer i ferien, og andre mindre sjhove oplevelser...
Jeg var borte i en god uge på forretningsrejse og fruen og drengene fik tage hånd om baljen. Automatisk dosering havde jeg taget bort (da det jo bare var en uge) for at få plads til
skummer.
Min store dreng var ansvarlig for at fodre og det gjorde han med UG, 2 gange om dagen, så stolt han var
NUVEL... Da jeg kom hjem hentede jeg min
skummer, og resornerede at med fodder 2 gange om dagen som er 3-4 gange mere end jeg normalt klare skulle der lidt sprit i baljen, så jeg begyndte at dosere UltraBak, ja første dag glemte jeg at UltraBak var koplet til automatisk doseringen og dermed (for at få plads til slangen) "optimeret" med et extra stort hul. Resultatet var at jeg denne dag nok kom til at dosere med 20-40 ml, OK, det var meget men jeg har jo en stor balje...
Denne kraftige overdorsering samt ny
skummer tror jeg har "nullet" systemet, og resultatet har ikke udeblevet, 2 stk anemoner bukkede under inden for en uge,
aktiv kul, UVC og vandbytte derefter (20% om dagen i 3 dage), men men men.
Har gået med forståelse overfor dem der har lagt ned denne hobby, for det har ikke været sjovt, men af skade bliver man klog, sjældent rig. Så jeg kommer forhåbenligt at opgradere istedet
Til den meget lange liste af mistede
SPS kommer lidt
fisk, men mest
SPS og så er ALLE mine
SPS nu meget lyse (hvide) i farven.
Jeg fodre
fisk og
koraller ret kraftigt, er helt stoppet med amino da jeg er bange for at det skal forstærke effekten at spritten.
Korallerne dør stille og roligt (ikke på Svenskt) fra roden, det tager en uges tid, råd er MEGET velkommen naturligvis.
Tabet er i dag ca 50% ;(